Újabb okosotthonos kütyüket készítő startup mehetett csődbe, ráadásul az ügyfeleivel a lehető legetikátlanabb módon bánva. Az Insteon vevői a múlt hét második felében kezdtek panaszkodni, hogy az okosotthonos eszközeik hubja nem képes elérni a vállalat szervereit, így nem működnek bizonyos automatizációk, a digitális asszisztensekkel való integrációk, időnként pedig a kütyük távoli állítgatása is lehetetlenné vált.
Elsőre mindenki átmeneti üzemzavarra gyanakodott, azonban a vállalat ügyfélszolgálata nem reagál a megkeresésekre, továbbá az általános telefonszámán sem érhető el az Insteon. Ami ennél is gyanúsabb, hogy az okosotthonos eszközökre specializálódott Stacey on IOT blog szerzője szerint az Insteon, továbbá az anyacégeként funkcionáló Smartlabs vezető pozícióiban lévő személyek vagy törölték a LinkedIn-profiljukból a cégeknél töltött idejüket, vagy 2022 áprilisát jelölték meg a távozásuk idejeként.
Mindezek alapján valószínű, hogy vége van az Insteonnak, az illetékesei pedig arra sem vették a fáradtságot, hogy küldjenek erről egy tájékoztató körlevelet az ügyfeleknek.
Pedig nincsenek irigylésre méltó helyzetben az érintettek, hiszen az Insteon eszközei egyedi kommunikációs protokollt használnak, az efféle okosotthonos cégek csődjekor általában mehetnek a kukába az eszközeik. Jelenleg úgy tűnik, hogy némi ügyeskedéssel félig-meddig élet lehelhető a kütyüibe, de jó kérdés, hogy a vevők mekkora részének lesz kedve ezzel vacakolni, főleg ha nem műszaki beállítottságúak.
Az Insteon tevékenységeire időnként ránézett ügyfeleket jó eséllyel nem érte teljes meglepetésként a helyzet: a vállalat új terméket utoljára 2017 januárjában dobott piacra, sajtóközleményt legutóbb 2018 januárjában jelentetett meg, az utolsó tweetjét pedig 2021 júniusában küldte el.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!