Hosszas története van Indiában a mobilozók kéretlen SMS-hirdetésekkel való bombázásának, azonban az elmúlt időszakban terjedni kezdett RCS (Rich Communication Services) technológiával szintet lépett a vegzálásuk, a hirdetők ezzel már képeket és interaktív tartalmakat is csatolhatnak az üzeneteikhez.
A szemetelési probléma súlyossága miatt a Google most kénytelen volt a leállítani Indiában a saját RCS-es reklámküldési szolgáltatását, erősítette meg a The Verge számára a vállalat szóvivője. Ugyan a visszaélések elkerülése végett a rendszerén keresztül elvileg csak ellenőrzött és jóváhagyott cégek küldhetnek ki reklámokat a mobilozóknak, ám ez sem volt képes elejét venni a technológiával való tömeges visszaélésnek, így jobb híján mindenkitől kénytelen volt elvenni a marketinges eszközt.
Az RCS az SMS utódja, szimpla szöveges üzenetek küldése helyett a csevegőappokban megszokott funkciókat és élményt kínál, mostanra jó eséllyel hazánkban is sokan használták, mikor a telefonjuk üzenetküldő appján keresztül SMS-ezni próbáltak. Akinek nem tetszene, az teljesen kikapcsolhatja, általában RCS vagy Rich Communications néven kell keresni a telefon Beállítások appjának vezeték nélküli adatkapcsolatokkal foglalkozó menüjében.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!