Lassan egymást érik a botrányok a szebb napokat is megélt LastPass jelszókezelőnél, a felhasználói adatok részleges kilopását tavaly decemberben elismert szolgáltatás egyes felhasználói most arra kezdtek panaszkodni, hogy nem képesek bejelentkezni a fiókjukba, ezáltal pedig elérni az abban tárolt jelszavaikat és egyéb információikat.
A probléma hátterében biztonsági fejlesztések állnak, a LastPass még a tavasszal megerősítette a rendszereiben lévő adatok védelmét, ennek keretében kötelezte a felhasználókat, hogy lépjenek be a szolgáltatásba, majd ezt követően állítsák be újból a kétlépcsős hitelesítőkódok generálását az erre a célra használt mobilappjukban, ám a folyamat kivitelezése nyilvánvalóan nem sikerült hibamentesre.
A pórul járt felhasználók négy eltérő hibajelenség egyikére panaszkodnak: nem fogadja el a LastPass a jelszavukat, nem kapják meg a jelszóváltoztatáshoz szükséges e-mailt, nem működik a kétlépcsős hitelesítőapp által generált kódjuk, vagy minden belépéskor a hitelesítőapp újbóli beállítását követeli a szolgáltatás. Hibajelenségtől függetlenül a végeredmény az, hogy nem képesek hozzáférni a LastPassban tárolt jelszavaikhoz és egyéb adataikhoz, ráadásul prémium ügyfélszolgálaton sem tudnak panaszkodni, mert ahhoz először be kellene lépniük a felhasználói fiókjaikba.
A hibákkal küzdők a Twitteren és a szolgáltatás ingyenes támogatási fórumán próbálhatnak segítséget kérni, azonban hírünk írásáig látszólag még nem volt általános megoldás a problémáikra.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!