A Meta azt tervezi, hogy az EU-ban a felhasználók hozzájárulását kéri, mielőtt engedélyezi a cégek számára a célzott, személyre szabott hirdetések (a megtekintési előzmények, böngészési szokások alapján) megjelenítését a Facebookon vagy az Instagramon.
A cég azt mondja, hogy erre a szigorodó hatósági követelmények miatt van szükség a régióban, az ír DPC egyik januári döntése miatt konkrétan. A Facebook és az Instagram felhasználói a regisztrációkor beleegyeztek, hogy az adataikat célzott reklámokhoz használják fel – de a hatóság szerint nem lehet így feldolgozni a személyes adatokat.
A Meta ezért változtat, mindez a szolgáltatásra nem lesz hatással a régióban. Célzott reklámokat ezután is tudnak majd használni a hirdetők, a Meta pedig az üzleti előrejelzését is pontosította. A hatóságokkal való közös munka során a következő hónapokban részleteket is megoszt majd a Meta arról, mi és hogyan változik a gyakorlatban.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!