Nevetség tárgyává vált a múlt héten a Microsoft, az MSN hírportálján megjelent, gépi módszerrel összeállított cikkben Kanada fővárosának TOP15 kihagyhatatlan látványosságát próbálta ajánlani az Ottawát felfedezni kívánó turistáknak.
Kritikusai szerint a lista nem sikerült túlságosan erősre, azonban a nagy felháborodást a prominensen harmadik helyen ajánlott Ottawa Food Bank váltotta ki. Az elem szöveges leírásából kiderült, hogy turistalátványosság helyett egy rászorulók számára élelmiszert gyűjtő jótékonysági szervezetről van szó, de a gépi rendszer kreatívan odabiggyesztette a szöveg végére, hogy korgó gyomorral keressék fel a látogatók, ami felháborította a gyengébb idegzetű olvasókat.
„A cikk el lett távolítva, belső vizsgálatunk szerint a gond emberi mulasztásra vezethető vissza. A cikket nem felügyelet nélkül hagyott mesterséges intelligencia publikálta. Kombináljuk a technológia erejét a tartalomszerkesztőink tapasztalatával, hogy sztorikat fedezzünk fel. Ebben az esetben a cikket algoritmikus technikákkal generáltuk, de szerkesztői felügyelet mellett, nem generatív mesterséges intelligencia állította össze az anyagot. Dolgozunk rajta, hogy ilyen típusú tartalmat ne publikáljunk a jövőben" – reagált a The Verge ügyben történt megkeresésére Jeff Jones, a Microsoft egyik kommunikációs vezetője.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!