A koronvírus-járvány alatt a Zoom vált rengeteg kisebb és nagyobb vállalkozás megmentőjévé, az otthonról dolgozó csapatok ezen keresztül csoportos videócsevegésekben tartották egymással a kapcsolatot. Ez nagyon más műfaj, mint a klasszikus irodai jelenlét és a személyes megbeszélések, megvannak a „zoomolás" előnyei és a hátrányai, de a céljára nagy vonalakban megfelelt a rendkívüli körülmények között.
A home office gyors terjesztésében kulcsszerepet játszott szolgáltatás alapítója a hónap elején bejelentette, hogy most már neki is elege van a zoomolásból, így a korábbi ígéretét megszegve nem csak a munkaerő 2%-át rendeli vissza az irodába, hanem az irodák 80 kilométeres körzetében lakók számára kötelezővé teszi a rendszeres bejárást.
Most további kontextus érkezett az ügyhöz, Eric Yuan egy kiszivárgott Zoom-hívásban azzal magyarázta a döntést a dolgozóknak, hogy nehéz dolgokat elintézni a szolgáltatásán keresztül. Véleménye szerint az alkalmazottak nem tudnak a Zoomon át bizalmat építeni egymással, noha ez mindennek az alapja, ráadásul túlságosan udvariasak a megbeszélések során, a hevesebb viták elmaradása nem tesz jót a cégnek.
Végső soron azzal vádolja a saját szolgáltatását, hogy lelassítja a vállalatának működését, akadályozza azt az innovációban.
Mindez gyökeresen ellentmond annak, amivel a Zoom reklámozza magát a webhelyén.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!