A vállalat a Cranfieldi Egyetem szakértőivel együttműködve megerősítette, hogy az általuk kifejlesztett üzemanyag 90 százalékkal kisebb szén-dioxid-kibocsátással rendelkezik, mint amit ma a repülésben használnak. A független szabályozó hatóságok által végzett tesztek igazolták, hogy amit a Firefly Green Fuels kifejlesztett, az szinte teljesen megegyezik a szabványos A1-es sugárhajtómű üzemanyaggal.
A légiközlekedési startup 2021-ben 2 millió font támogatást kapott a brit közlekedési minisztériumtól, hogy tovább fejleszthesse a fenntartható repülőgép-üzemanyagot. Bár kereskedelmi forgalomban még nem kapható, a vállalat szerint jó úton haladnak, hogy üzemanyagukat a globális piacra hozzák, és 5 éven belül üzembe helyezik első kereskedelmi üzemüket. A vállalat máris partnerséget kötött a Wizz Air légitársasággal, hogy 2028-tól kezdődően üzemanyaggal lássa el.
A cég jelenleg az Egyesült Királyságban működő vízművektől szerzi be a hulladékot, és a finomított szennyvizet egy hidrotermikus cseppfolyósításnak nevezett eljáráson veti át, amely a folyékony hulladékot iszappá vagy nyersolajjá alakítja. A szilárd melléktermékekből műtrágya is készülhet.
A szerves anyagoknak, mint a vállalat rámutat, évmilliókra van szükségük ahhoz, hogy az autók és repülőgépek meghajtására szolgáló fosszilis üzemanyaggá alakuljanak. A Firefly megoldása lehetővé teszi, hogy napok alatt üzemanyagot állítsanak elő - és ami még fontosabb, az emberi hulladék széles körben rendelkezésre álló erőforrás.
Az egyelőre nem világos, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag olcsóbb vagy drágább lesz-e, mint a jelenleg elérhető üzemanyag, James Hygate, a vállalat vezérigazgatója azonban egy nyilatkozatában megemlítette, hogy az emberi hulladék felhasználása „olcsó és bőséges alapanyag, ami soha nem fog elfogyni".
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!