Az elmúlt években újabb üzletágba próbált jónak tűnő sikerességgel betörni a Spotify, a zenestreamelők piacát vezető vállalat szeretne az első számú podcast-lelőhellyé válni az interneten. Ennek érdekében lehetővé tette a podcastokat készítők számára a műsoraikkal való pénzkeresést, reklámokból és előfizetési díjakból származó bevételt biztosít számukra a meghallgatásaik után, plusz az Ambassador Ads programjához csatlakozók általa biztosított reklámokat olvashatnak be a hallgatók számára.
Természetesen rövid időn belül megjelentek a Spotify rendszerében az ügyeskedők, ők fehér zajhoz vagy esőkopogáshoz hasonló felvételeket kezdtek feltöltögetni, élő közvetítésekben lejátszani. Ezek a felvételek segíthetnek a hallgatóknak a koncentrálásban, a lehiggadásban, vagy épp az elalvásban, alapvetően nincs baj velük, de a készítőik említésre sem méltó erőfeszítésű munkával dézsmálják azt a pénzkeretet, amit szét lehet osztani a podcastolást komolyan vevő tartalomkészítők között, ez pedig sokakból ellenszenvet és haragot váltottak ki.
A Bloomberg augusztus közepi beszámolója alapján idén januárban napi 3 millió órányi „fehér zajos" tartalmat hallgattak a Spotify felhasználói, a készítőik évi 38 millió dollár veszteséget okoztak a költségen és a reklámkifizetéseken keresztül a vállalatnak. A leghallgatottabb fehér zajos közvetítők havonta akár 18 ezer dollárt, olyan 6,3 millió forintot is meghaladó bevételhez juthatnak az adásaikba beszúrt reklámokon keresztül.
A Spotify illetékesei egy időben mérlegelték a fehér zajos tartalmak teljes kitiltását, ám ebből végül nem lett semmi, bár váratlan tartalomtörlésekről több közvetítő is panaszkodott. Most viszont annyi történik az ügyben, hogy októbertől kezdve az érintett streamerek már nem vehetnek részt az Ambassador Ads programban, bár a többi monetizációs lehetőségtől továbbra sem esnek el.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!