A videójátékos sajtót követők biztosan hallottak az elmúlt hetekben a Unity Technologies körül kitört óriási botrányról. A mobilokra, számítógépekre, és konzolokra játékokat fejlesztő kisebb stúdiók körében népszerű játékmotort készítő vállalat drámaian meg kívánta változtatni a licencelési rendszerét, előállt az ötlettel, hogy egyszeri díj vagy eladások utáni százalék helyett a fejlesztők a játékaik minden egyes ügyfelek általi telepítése után fizessenek számára.
Ami ennél is sokkolóbbnak bizonyult, hogy a Unity eredetileg visszamenőleges jelleggel kívánta bevezetni a rendszert, azaz nem csak egy bizonyos jövőbeli időponttól kezdve kiadott termékekre vonatkozott volna, hanem az eddig megjelentekre is.
A szeptember első felében bejelentett változtatások gigantikus botrányt keltettek, hiszen unfair és üzletileg kiszámíthatatlan helyzetet generáltak volna a fejlesztők számára, így egymás után jelentették be az érintettek, hogy más technológia után néznek. Emiatt a Unity több körben is engedményeket tett, mostanra pedig eljutott odáig, hogy aki nem kíván a telepítéses rendszerben elszámolni, az fizethet 2,5% jutalékot a terméke által generált bevétel után.
Ezzel a lépéssel végső sikerült eloltani a tüzet, azonban a Unity óriási mértékű bizalomvesztést szenvedett a botrány miatt, a technológiáját használó fejlesztők java rossz szájízzel, de jobb híján valószínűleg marad a vállalat ügyfele. A helyzet megoldása érdekében a Unity bejelentette, hogy azonnali hatállyal távozik az összes pozíciójából a vállalatot kilenc éve irányító John Riccitiello, az utódjának megtalálásig James Whitehurst, a Silver Lake befektetőcég tölti be az ügyvezetői pozíciót.
John Riccitiello távozását jó eséllyel nem bánják a fejlesztők és a gamerek, a Unity-t a fennállásának körülbelül felében vezetett üzletember központi szerepet játszott a mostani botrányban. A megítélése korábban sem volt jó, az Electronic Arts játékkiadó első embereként az ő irányítása alatt kerültek be a loot boxok a FIFA játéksorozatba, tavaly pedig nyilvánosan „ki×aszott idiótáknak" titulálta az olyan fejlesztőket, akik a játékélményt helyezik előtérbe a bevételük maximalizálásával szemben.
Riccitiello van akkora fekete bárány a játékiparban, mint az Activision Blizzardot vezető Bobby Kotick.
Viszont hozzátartozik a Unity licencdíjas botrányához, hogy a fennállása óta folyamatosan veszteséges a vállalat, lassan két évtized után érthető, hogy elkezdett betelni a pohár a hitelezőinél.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!