Váratlan gigaüzletet jelentett be a világ egyik legnagyobb hipermarketlánca, a Walmart megvásárolja a kedvező árú okostévék piacán versengő Viziót. A szintén egyesült államokbeli székhelyű vállalatért 2,3 milliárd dollárt fizet, az akvizíció okát a hirdetési üzletágának fejlesztése jelenti.
Az üzleti manőver háttere, hogy a vételi ár minimalizálása érdekében a Vizio csekély nyereséggel értékesíti a televízióit, cserébe viszont reklámok jelennek meg a használatuk során. A gyártó saját fejlesztésű és üzemeltetésű hirdetési rendszerét közvetlenül ötszáz hirdető veszi igénybe, a nyereségének nagyobbik részét már a készülékein megjelenő reklámok hozzák.
A Walmart a saját hirdetési üzletének fejlesztése érdekében vásárolja meg ezt a hardveres, szoftveres, továbbá szolgáltatási ökoszisztémát.
A Sam’s Club üzleteket is birtokló Walmart a világ 24 országában 10 586 hipermarketet üzemeltet, az Egyesült Államokban és Kanadában kikerülhetetlen kiskereskedelmi szereplő.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!