Derűre okot adó üzleti beszámolóval állt elő a világ vezető zenestreamelő szolgáltatása. A Spotify jelentése szerint a tavalyi utolsó negyedévben rekord 602 millió főre emelkedett a havi szinten aktív felhasználóinak száma, ami éves összehasonlításban 23% növekedést jelent.
Ebből 379 millió havi szinten aktív ügyfél az ingyenes verzióját vette igénybe (28% éves növekedés), míg a prémium felhasználók száma 236 millióra bővült a negyedév során, ami éves összehasonlításban 15% emelkedést jelent. A kettő számot összeadva 615 millió jön ki, ezek szerint a tavalyi utolsó negyedévben volt 13 millió olyan prémium előfizetője a cégnek, akik ténylegesen nem használták azt.
A Spotify minden régióban jól szerepelt, Latin-Amerikában különösen erősnek bizonyult a növekedés, így 2023 utolsó negyedévét végül 3,7 milliárd euró bevétellel zárta, az egy évvel ezelőtti azonos időszakhoz képest ez 16% növekedés. Ennek ellenére a nyereséges működés nem jött össze, a tavalyi utolsó negyedévet 75 millió euró mínuszban zárta a zenestreamelő, pedig tavaly három nagy leépítést is tartott a költségeinek visszafogása érdekében.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!