Újabb elképesztő példa érkezett az internetre kötött eszközök érthetetlen sebezhetőségeire, az amerikai UC Santa Cruz egyetem két hallgatója már fél éve ingyen moshatja az oktatási intézmény mosodájában a szennyesét.
A kérdéses mosógépek a CSC ServiceWorks nevű szolgáltatócég tulajdonában vannak, a vállalat webhelye szerint körülbelül egymillió mosodai mosógépet üzemeltet Európában és Észak-Amerikában. A többek közt hotelekben és egyetemek kollégiumaiban elhelyezett gépei mobilappon át használhatóak, az ügyfeleknek regisztrálniuk kell egy felhasználói fiókot, fel kell tölteniük annak belső egyenlegét, majd a mobilappon keresztül kiválaszthatják a használni kívánt mosógépet és elindíthatják a mosást.
Alexander Sherbrooke és Iakov Taranenko januárban fedezték fel a mosodai informatikai rendszer szarvashibáját, a mosás indítása előtt csak a mobilapp ellenőrzi, hogy van-e elég fedezet a mosáshoz a felhasználó egyenlegén.
A mobilapp és a szerver hálózati kommunikációját elemezve rájöttek, hogy képesek utasításokat küldeni a mobilapp nevében a szervernek. Az ilyenkor illendő ellenőrzések hiányában a szerver hajladó naivan szólni a megjelölt mosógépnek, hogy indulhat a mosás.
A hallgatók január óta több alkalommal jelentették közvetlen és közvetett módokon a CSC ServiceWorks felé a problémát, de a mai napig semmiféle reakciót sem kaptak attól, és a hibát sem oldotta meg a szolgáltatócég. Emiatt fél évnyi várakozást követően most nyilvánosságra hozták a sebezhetőség létezését, a médiabeszámolók hatására talán megmozdul majd a vállalat.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!