Hosszas nyomozást követően az Intelnek nemrég sikerült megtalálnia az elmúlt két generációhoz tartozó asztali számítógépes processzorainak instabilitását okozó problémát. Szerencsére szoftveres hibáról van szó, várhatóan augusztus közepén fut be a javított mikrokód, amelyet az alaplapok gyártóinak be kell majd építeniük a termékeik UEFI (BIOS) rendszerszoftverébe. A vásárlók az alaplapjuk UEFI-jének frissítését követően szabadulnak meg a hibától.
Sajnos a gond hátterében egy processzorokon belül túlfeszültséget okozott vezérlési probléma állt, így az instabil működést mutatott termékeket végleges fizikai károsodás érhette. Az Intel nem fog általános visszahívást elrendelni, helyette úgy döntöttek az illetékesei, hogy az eredeti 3 évről automatikusan kiterjesztik 5 évre a potenciálisan érintett modellek garanciáját.
Most megérkeztek a részletek, az Intel nyilvánosságra hozta a mostantól 5 év garanciával rendelkező Core termékek pontos listáját. Kellemes meglepetésre a Core i5 modellek is megtalálhatóak rajtuk, noha a beszámolók szerint a hiba ténylegesen csak a Core i7 és a Core i9 termékeket érintette.
Az 5 év garanciát kapott termékek listája: | |
---|---|
i9-13900KS | i9-14900KS |
i9-13900K | i9-14900K |
i9-13900KF | i9-14900JF |
i9-13900F | i9-14900F |
i9-13900 | i9-14900 |
i7-13700K | i7-14700K |
i7-13700KF | i7-14700KF |
i7-13790F | i7-14790F |
i7-13700F | i7-14700F |
i7-13700 | i7-14700 |
i5-13600K | i5-14600K |
i5-13600KF | i5-14600KF |
Hiba esetén a bolti dobozos processzorokat vásároltaknak a bolttal kell felvenniük a kapcsolatot, ha pedig nem sikerül megoldani a cserét, akkor az Intel ügyfélszolgálata intézkedik majd. A tálcás (tray) termékek esetén a kereskedőket kell keresni a panasszal, míg az előre összeállított rendszerek esetén a gyártók az illetékesek a javításban.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!