Gigantikus botrány tört ki szinte napra pontosan egy évvel ezelőtt a főként kisebb játékfejlesztők által használt Unity játékmotor körül. Az egykoron az EA-t is vezetett akkori ügyvezető igazgatója váratlanul kitalálta, hogy a fejlesztők a technológia konvencionális licencelése – például egyszeri díj vagy eladások után járó jutalék – helyett a játékosok általi telepítések után fizessenek, ráadásul visszamenőleges hatállyal.
Ez az ötlet akkora döbbenetet és haragot váltott ki a fejlesztőkből, hogy a nyilvánvalóan nem szívbajos John Riccitiello egy hónappal később kénytelen volt távozni a cégtől.
Tömegesen motorváltással és játékfrissítések visszatartásával fenyegetőztek a fejlesztők, mert nem lettek volna hajlandóak kifizetni a derült égből villámcsapásként jött, számukra nonszensz és kiszámíthatatlan üzleti költségeket.
Riccitiello leléptetése mellett a Unity eltörölte a visszamenőleges hatályú díjkérési szándékát, továbbá tisztességes és kiszámítható licencelési formákat vezetett vissza az olyan fejlesztőknek, akik hallani sem kívántak a telepítések után fizetendő díjról.
Ezzel elméletileg pont kerülhetett volna az ügy végére, azonban Riccitiello ámokfutása akkora bizalomvesztést okozott, hogy a Unity az elmúlt egy évben sem tudta rendezni a fejlesztőkkel való kapcsolatát.
Emiatt Matt Bromberg elnök és ügyvezető igazgató bejelentette, hogy teljesen vége a telepítések utáni díjnak, helyette a cég módosítja a régimódi licencelési konstrukcióit. A lépés fő célját a Unity fenntarthatóvá tétele mellett kimondottan a fejlesztők elveszített bizalmának a visszaszerzése jelenti.
A csomagonkénti változások:
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!