Egyáltalán nem jellemző a Sony videójátékos részlegére a totális bukás játékok fejlesztése, azonban az idén nyár végén PlayStation 5 és PC platformokra szimultán elérhetővé tett Concord minden várakozást alulmúlt teljesítménnyel sokkolta a PlayStation-üzletágat.
A Concord egy csapatalakú és hősközpontú online multiplayer játék volt, rendkívül túlzsúfolt piacra próbált belépni vele a Sony, de arra senki sem számított, hogy teljes közöny fogadja a játékosok részéről. A hírek szerint a játékon már nyolc éve dolgoztak a fejlesztők, óriási pénzt költött rá a Sony, azonban a becslések szerint a két platformon összesen csak olyan 25 ezer példányban fogyott.
Körülbelül két hét után a Sony lekapcsolta a szervereit, a vevők pedig teljes pénzvisszatérítést kaptak.
Az elmúlt közel két hónap során a PlayStation-üzletág vezetősége és a fejlesztő Firewalk Studios próbálták felmérni a lehetőségeket, nem volt kizárva, hogy átdolgozást követően újból megpróbálkoznak a kiadásával.
Ebből most már biztosan nem lesz semmi, a PlayStation-üzletág stúdiókért és tartalmakért felelős társigazgatója közölte, hogy ment a kukába a játék.
Ráadásul nem ez volt Hermen Hulst egyetlen rossz híre, a fájdalmas veszteség leírása mellett a cég bezárja a Concordot fejlesztett Firewalk Studios-t, továbbá a mobiljátékokra szakosodott, német–finn Neon Koi fejlesztőcégét is.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!