Gerard Depardieu és Catherine Deneuve és más francia hírességek viselkedése elsorvasztja az egykor Európa-szerte virágzó tévéjáték-készítést - tartalmazza a Le Nouvel Observateur című folyóirat kritikája.
Korábban a francia filmvilág ikonjai méltóságon alulinak tartották a televíziós feladatok elvállalását, ami csak az utóbbi öt évben változott meg. Depardieu volt az első, aki váltott és megtörte a régi előítéletet. A világhírű francia színész úttörőnek számított, amikor szerepet vállalt a Gróf Monte Christo 1998-as, képernyőre szánt változatában, ami több más hírességet is arra indított, hogy igent mondjon a tévés felkérésekre.
A folyamat olyan gyors és lendületes volt, hogy a franciaországi televíziók azóta csatákat vívnak, hogy egy-egy produkcióra a legnagyobb neveket szerezhessék meg. Ez pedig felhajtotta az amúgy sem olcsó színészek árát.
A magazin szerint a főszerepekre felkért sztárok túlzott árai miatt a rendezők kénytelenek, lerövidíteni a forgatást, és kevesebbet fizetni a többi színésznek, ha azt akarják, hogy legyen esély az alkotás befejezésére.
Az egyik producer szerint egy tévészerepre felkért híresség naponta hétezer ötszáz euróba, azaz közel kétmillió forintba is kerülhet a gyártónak. Egy-egy tévéfilm költségvetésében pedig a főszereplőnek kifizetett összeg elérheti a hétszázötvenezer eurót is, vagyis kétszázmillió forintot. Catherine Deneuve ennél olcsóbb volt, hatszáztízezer euróért, százhatvanmillió forintért tűnt fel egy tévéfilmben.
A magas szereplési díjak okozta problémákat az sem ellentételezi, hogy a francia tévéjátékokra költött összeg az elmúlt hat évben összesen huszonkét százalékkal nőtt. Az egyensúlybomlás oka, hogy eközben a színészek fizetése nyolcvan százalékkal emelkedett.