Különös siker a közszolgálati csatorna életében, hogy nem csupán a teljes népesség körében, hanem a kereskedelmi televíziók célcsoportjában, a 18-49 évesek korosztályában is átvette a vezetést - legalábbis ezekre a hetekre.
Már az olimpia első hetében többen nézték az MTV-t, mint bármely kereskedelmi televíziót, a második héten pedig tovább nőtt az MTV előnye. Ez annak is betudható, hogy az aranyreménnyel vízre szálló kajakosok, kenusok csak a versengés vége felé kapcsolódtak be a versengésbe, de a napi beszélgetésekben is gyakori témaként felbukkanó, egyre dagadó doppingbotrány is egyre több embert irányított a napi 8-10 órában sportot sugárzó csatornára.
A vasárnapi vízilabdadöntőt és a záróünnepséget is igen sokan látták. Általában a nagy téttel bíró, kiemelkedő, jól reklámozott sportesemények is nagy nézettséget hoznak, elég Kovács István, Erdei Zsolt bokszmérkőzéseire vagy a futballválogatott jelentősebb meccseire gondolni.
Augusztus 16-29. között a teljes nézőközönség közel 26%-a választotta az MTV-t, amíg az RTL-t 22,4%, a TV2-t 23,5% nézte. A hirdetők szempontjából igazán fontos 18-49 éves korcsoportban már kisebb volt a különbség, de ott is az MTV nyert: a közszolgálati televízió közönségaránya 24,3% volt, kereskedelmi versenytársaié pedig 23,5% és 23,8%.
A legnézettebb versenyszám a férfi kalapácsvetés döntője volt, melyet 1,8 millióan néztek. Majdnem ugyanennyien nézték a nyitó- és a záróünnepséget. Több mint másfél milliós nézettsége volt a női maratonnak és a férfi vízilabdacsapat vasárnapi győzelmének.
Az olimpiai közvetítések 17 napjából 12 napon az MTV megnyerte a nézettségi versenyt mindkét másik nagy csatornával szemben. (A kereskedelmileg kiemelt 18-49 évesek célcsoportjában 7 napot nyert meg.) Az elmúlt időszakban az MTV olyan sikeres két hetet zárt, melyhez foghatóra 1997 óta nem volt példa.