Vekker, kávé, tévé - reggeli tévézési szokások

Vágólapra másolva!
Bár a hétköznap esték rendre az RTL Klub sikerét hozzák, a jól felépített magazinműsor-kvíz-szappanopera tengellyel, reggel már nem ez a helyzet. Mit néznek az ásítozó, álomittas tekintettel pirítóst készítő, teát-kávét szürcsölő, kalimpáló lábujjakkal papucs után kutató, csíkos pizsamás emberek?
Vágólapra másolva!

Ásítva, csipás szemmel keresgéli reggel az ember az ágy alá becsúszott papucsát, tétován matató keze előhalássza helyette az elveszettnek hitt ébresztőórát, egy pár színes magazint, egy porosodó könyvet és a távkapcsolót: kattint, és megnyílik a világ. Igen sokan kezdik a napot háttértévézéssel, sokaknál fogmosás, szépítkezés, borotválkozás közben is a tévé harsog.

Az elmúlt két hét hétköznapjait vizsgálva, a március 7. és 22. közti időszakban a legtöbb magyar reggel a Nap-kelté-t nézte, a teljes lakosságból átlagosan 303 ezren követik tudatosan - vagy épp reggeli tompaságban - az MTV adását. Második helyre futott be a TV2 Mokká-ja, az elmúlt két hétben átlagosan 262 ezren nézték Liptai Claudiát és Havas Henriket (utóbbi a hétfő este tartott Kamera Hungárián elnyerte az Aranyvekker-díjat, a legkedveltebb reggeli tévés műsorvezetőnek járó elismerést is). A teljes lakosságból átlagosan 196 ezer néző választotta az RTL Klub Reggeli-jét, a Padödö tagjaival vagy épp Ábel Anitával.

A reggeli műsorok átlagos nézőszáma a hirdetők által fontosnak tartott 18-49 éves korcsoportban némiképp más képet mutat, itt már a Mokka a legnézettebb, a közelmúltban átlagosan 101 ezer fiatalabb néző kapcsolt a TV2-re. Az RTL Klub reggeli műsoráé a képzeletbéli ezüst, 89 ezer - fiatalabb - néző figyelte naponta Kokót és Barabás Évát az elmúlt hetekben. Ebben a korosztályban, az MTV Nap-kelté-je esetében 72 ezer nézőt regisztrált a rendszer.

Az elmúlt napok legnézettebb Nap-kelté-je hétfőn volt (330 ezer néző), a TV2 március 10-én regisztrálhatott igen magas érdeklődést (327 ezer néző), az RTL Klub pedig egy nappal később - legjobb reggeli eredményként - 237 ezer nézőt vonzott.

Forrás: RTLKLUB
Barabás Éva és Kokó

Arra is kíváncsiak voltunk, hogy miközben rotyog a kávé, sül a pirítós, kutyájával üvöltözik a szomszéd és a liftajtón kopog esernyőjével egy türelmetlen, munkába induló lakó, mit csinálnak reggel az [origo] olvasói. A némán készülődőknek, a saját zenét hallgatóknak nem adtunk választási lehetőséget, de a rádiót favorizálók mindesetre igen nagy számban szavaztak.

28 ezer voks alapján megállapítható, hogy a szavazni is hajlandó [origo]-olvasók nagyobb része rádióval kel: 43 százalékuk jelölte be ezt a választ. Tízből ketten a Nap-kelté-t választották, ettől nem sokkal maradt le a Mokka, ugyanakkor 8,7 százalék jelölte be a Reggeli-t. Olyan család is akad, ahol még kicsi a gyerek, és a langyos kakaóhoz vagy a mézes teához elengedhetetlen a legalább tíz-húsz percnyi rajzfilmnézés: olvasóink öt százalékánál a kisgyerek az úr otthon, így pajkos, rajzolt állatok bohókás kalandjaira készülődhetnek reggelente a japán befektetővel történő, mindent eldöntő tárgyalásra.

Sül a piritós, rotyog a kávé. Ön mit néz hozzá reggel?

Rádiót hallgatok 1214643,3 %
Nap-kelté-t az MTV-n620422,1 %
A TV2 Mokká-ját5845 20,8 %
Az RTL Klub Reggeli-jét 2452 8,7 %
Rajzfilmet a gyerek miatt 14165,0 %


Összesen: 28 063 szavazat

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!