Az igazgató elmondta, hogy az MTV megtette a kellő lépéseket, hogy valós piaci szereplő legyen, ne csak a reklámozók, hanem a nézők számára is. Kiemelte a függőségek csökkentésének és annak fontosságát, hogy a közszolgálati funkciók mellett kialakuljon egy egészséges, modern kereskedelmi szemlélet is. Lesz dolguk rendesen: Európában a közszolgálati csatornák részesedése a közönségből Magyarországon az egyik legalacsonyabb.
Az igazgatóság főosztályainak vezetői egyetértettek abban, hogy az mtv és az M2 jócskán rendelkezik jó és értékes, minőségi tartalommal, de alapvetően rossz a kommunikáció. Hiába jó egy film, ha az átlagos tévéző nem tud róla, hiszen megszokásból valamelyik kereskedelmi csatornára kapcsol, és ott is marad. Hiába adja az M2 késő este a legjobb portugál, dán és francia filmeket: a nagyközönség inkább az amerikai akciófilmekre, vígjátékokra alszik el.
A nyári műsorstruktúra kialakítása javában zajlik (ekkor átalakulnak a tévézési szokások, több a gyerek, és esnek a nézettségi mutatók), de a helyzet nem olyan egyszerű, mint sokan hiszik: nem elég leballagni a pókhálós, poros archívumba és előhalászni néhány régi, kiváló, magyar ifjúsági filmet, ugyanis ezek, akárcsak a régi mesefilmek, a színházi közvetítések is, jogdíjasok. A korábbi szerződések egy leadásra és egy ismétlésre szóltak, így az MTV-nek is egyeztetnie - és fizetnie - kell, újabb vetítés előtt.
Fischer elárulta, hogy momentán a stratégiai tervezés időszaka zajlik: már ismerik a hibákat, tudják, mely vonalon kell javítani. Miközben az egyes műsorsávok, műsorfajták nézettségét elemezték, hogy az észrevételeket felhasználva növeljék a későbbiekben a nézettséget, több új megállapítás született. Mivel az MTV régi-új vágya, hogy a családoknak nyújtson szórakozást, és nagyobb hangsúlyt kapjanak a fiataloknak, gyerekeknek szóló műsorok, ezekre a célcsoportokra is fókuszáltak. Megállapították például, hogy az M2 Híradó-ja a családosok közt viszonylagosan nézettebb, mint az mtv hírműsora, és ez annak következménye, hogy előtte esti mese van, ami miatt odakapcsol a néző, és gyakran ott is marad a csatornán.
"Az MTV nézőinek minőségi elvárása van, ennek kell megfelelni. A reklám is része a szolgáltatásnak, információval bír. Az nem mindegy viszont, milyen a reklám. Ha az M2-n minőségi a reklám, akkor attól a csatorna arculata is értékesebb lesz. Bízunk benne, hogy erre is van piaci igény" - mondta az igazgató a nézettségben a Duna TV-vel vetélkedő, viszonylag csekély mutatókkal rendelkező M2-ről. Fischer hozzátette, hogy II. János Pál pápa gyászszertartásának napján talán valóban nem kommunikált jól az MTV (mint emlékezetes, a reklámok felfüggesztését kérte más csatornáktól is), de máig úgy véli, hogy azon a napon megvalósult a céljuk: elűzték a harsányságot az mtv-ből, még a szórakoztató programok promócióját is minimálisra csökkentették.
Az MTV-nél új igazgató szerint a nézettség mindenképp fontos, ugyanis ha arra nem figyelnek, bárki bármit megtehetne műsorában. Szerinte indokolt volna szerződésben is rögzíteni, hogy melyik műsornak milyen nézettséget kell hoznia.
"Megállapítható, hogy az MTV-nek Budapesten nagy a lemaradása, ugyanakkor kisvárosokban, falun, jobban megközelíti a két nagy kereskedelmi tévét. Az értelmiség esetében jók a mutatók, hiszen a csatorna eléri a magasan kvalifikált társadalmi csoportokat. A probléma az, hogy a fiatalok nem jelennek meg" - közölte Horváth Réka marketing főosztályvezető, aki belátja, hogy a reklámozók szempontjából egyáltalán nem mindegy, ebben a korcsoportban milyen a nézettség.
Az MTV reklámból és barterből származó nettó árbevétele márciusban 323 millió forint volt, szemben a tavalyi harmadik hónapban befolyt 282 millióval. Ennél látványosabb javulást ért el a köztévé februárban, akkor 265 millió volt a bevétel, ami az egy évvel ezelőtti 165 milliónak 160 százaléka.
Múlt héten az MTV a Mágnás Miska című játékfilmmel vetette magát észre a legnézettebb műsorok közt, ez 1,43 millió embert ültetett a képernyő elé. Az egész napot vizsgálva - az AGB Hungary adatai szerint - az mtv-t a teljes lakosság 13,5 százaléka választotta, ám a 18-49-es korcsoportban már komorabb a helyzet, a fiatalabb korosztálynál 9 százalékot ért el a köztévé.
Kalmár Csaba