Magyarországon a médiában a magántőke először a nyomatott sajtóban jelent meg (új lapok, magazinok tűntek fel, létező újságokat privatizáltak), majd a rádióban, és végül a tévében történtek meg a változások. A Danubius rádió például 1986-ban, azaz jóval a politikai rendszerváltozás előtt indult (1997-ben magánosították). 1997-ben véget ért a Magyar Televízió monopóliuma a földi sugárzású frekvenciák terén, így lezárult az az időszak, amikor az MTV gyakorlatilag versenytársak nélkül dolgozhatott.
A tévénél aránylag későn következtek be a változások. Az ORTT illetékeseinek akkori nyilatkozatai szerint a kereskedelmi csatornák közül a "közszolgálati túlvállalás" alapján választották ki a nyerteseket. A TV2 (MTM-SBB) 1997 október 4-én, az RTL Klub október 7-én indult, bár nyáron már kisebb adók működtek: volt M Sat, Szív tévé, Spektrum, TV3 - a TV1, a TV2 és a Duna mellett.
Akkoriban, 1997 nyarán Tolnay Klári még bőven címlapsztori volt, ámbátor pár héttel később már Gregor Bernadett tűnt fel. Az X-Akták pedig nem a Viasat 3-on mentek (ami nem is létezett), hanem a TV1 műsorkínálatát gazdagították Mulderék. Még ment javában a Szeszélyes évszakok (Antal Imre sem panaszkodott hetente arról, hogy milyen szegény), délutánonként a Homok titkai-t nézték a ráérő háziasszonyok, bár a Linda aranyhalas része már akkor is ismétlés volt. Pörgött a Szerencsekerék, ütemesen bólogattak a kamaszfejek a Klip-Mix-re, izgultak a nézők a Telemázli alatt, miközben egész estés volt az Interfolk fesztivál. Július derekán a Szomszédok 267. része pergett (Almával, Vágási Ferivel, Kutya úrral Taki bácsival), Friderikusz talkshow-t vezetett. Újra hajózott Az Onedin család, 343. epizódja ment a Dallas-nak. A Desszert akkor még nem az RTL-en, hanem a TV1-en volt fogyasztható, de bőven futott a Família Kft. is.
Friderikusz a Másképpen beszélgetek című riportműsorát is futtatta, a Kisváros pedig főműsoridőben, este nyolckor jelentkezett. Vámos Miklós a Lehetetlen?-nel tűnt fel ekkoriban, vasárnap este riogatott az Uborka című politikai saláta, a későbbi m2 az Űrgammák-at játszotta. Ekkoriban volt negyvenéves a Magyar Televízió, még a Forma-1-et sem happolták el a riválisok, Frei Tamás Dosszié-ja is a TV1-en futott. "A Frei dossziéból kiderül, hogy a világ izgalmas, akár egy jó regény" - írta róla akkoriban a már megszűnt Kurír. Ment a Megperzselt szívek sorozat, potyogtak a könnyek, Vágó István a Mindent vagy semmit! vetélkedőben hozta kínos helyzetbe a versenyzőket, a Fradi pedig a Bohemians ellen játszott.
A Szív Tv Karády-sorozattal, majd Kabos Gyula-szériával csábított, a TV3 adta a Csengetett Mylord? sorozatot, közben az MSat a Parti sétány-ra vagy az Elképesztő övezet-be invitálta nézőit. Ekkor még megélt Plitz Husi popműsora, volt terhestorna, Fiala pedig a TV3-on vezetett félórás műsort. Furcsa nyár volt: a tévéújságban Csonka Pici menő mobilt és trendi napszemüveget reklámozott, egész oldalon, Fabula meg egy utazási iroda arca lett, Olimpic Beach-et hirdette, 21 ezerért.
1997 október 4-én, szombaton kezdte a TV2, a Jó Reggelt, Magyarország-gal. A csatorna a bemutatkozó filmét Képben vagyunk címmel háromszor is leadta aznap, miközben sorozatokkal (A hegyi doktor, A Guldenburgok öröksége, Marienhof, Az Acapulco-öböl, Csupa-csupa élet, Gazdagok és szépek) és Gulliver utazásai-val rajtolt. Aznap estére az MTV1 egy kabarét és egy amerikai akciófilmet tett, Kevin Costnerrel, aki persze erről semmit nem tudott, őt nem avatták be.
Az október 6-i tévéújság-címlapon már a Tízórai című délelőtti tévés magazinból átigazolt Stahl Judit volt látható, őt az MTM-SBS bízta meg azzal, hogy vezesse a TV2 hírműsorát. Bemutatkozó anyagában már megemlítette cukrász képesítését és a konyhaművészet iránti rajongását - később ezen a téren is kiteljesedhetett a képernyőn: örömmel főzött, nem úgy, mint a menzák goromba, izzadó szakácsnői.
Poich Loránd, a TV2 programigazgatója 1997 szeptemberében, egy hónappal a start előtt került a csapatba. "Ekkor kezdett összeállni a társaság, folyamatosan bővült a gárda. Körülbelül 300 ember dolgozott együtt, nagyon különböző múlttal, háttérrel. Hamar kiderült, ki alkalmas, ki szeretné ezt csinálni, így nagy volt a fluktuáció is" - emlékezett.
"A TV2 felkészültebb volt a rajtnál, mint az RTL Klub, jóval előre tervezett. A cél az volt, hogy minél rövidebb idő alatt minél több nézőt csábítsunk el az MTV-től" - tette hozzá. A korai korszakra visszapillantva mégsem százszázalékos az elégedettség, ugyanis a "család televíziója" szlogennel, a sok dél-amerikai szappanoperával, a Lagzi Lajcsi-féle mulatós vonallal "öreguras" lett a csatorna, és sokáig tartott míg meg tudott újulni.
"2002-ben aztán eljött az arculatváltás, a menedzsment cseréje, onnantól már egyértelmű volt, hogy a fiatalok felé nyit a tévé. 1997-ben az átcsábított ismert képernyősök, a szappanoperák miatt a TV2 hamar, pár hónap alatt megelőzte nézettségben az állami adót, de inkább rövidtávon gondolkodtunk, nem volt meg a szisztematikus, hosszú távra vonatkozó építkezés. A Dáridó-s húzóágazat miatt idősebb lett a nézőtábor, így sok idő volt a fiatalítás" - vélte Poich Loránd.