Az ABC az első országos, angol nyelvű tévécsatorna az Egyesült Államokban, amely spanyolul is hozzáférhetővé teszi főbb műsorait. Az új korszak szeptember 19-én kezdődik, és bevallottan az a program célja, hogy több nézőt vegyen rá, hogy olyan sorozatokat nézzenek, mint az Eddie, a - Magyarországon az AXN-en és az RTL-en vetített - Lost vagy a Desperate Housewifes. Utóbbi szintén eljut a hazai nézőkhöz, a TV2 vette meg a sorozatot, és ősszel vetíteni is fogja.
Korábban csak egyszer volt példa rá, hogy egy sorozatot két nyelven vetítsen a csatorna, ez a George Lopez esetében fordult elő - itt a vezetéknévből is sejthető a latin kötődés. Az ABC szórakoztató programokért felelős osztályának főnöke, Stephen McPherson büszke rá, hogy a főműsoridő műsorait spanyolul is nézhetik. "41 millió latin van az országban, és ezeknek legalább a fele főképp vagy kizárólag spanyol nyelvű adókat néz. Mi ezt a nézősereget az ABC-re szeretnénk csábítani" - nyilatkozta.
A többi nagy, országos csatornán csak néhány műsor fut két nyelven, ami részben érthető, ugyanis a megoldás az ABC szakértői szerint "nem olcsó". McPherson egy interjúban kitérő választ adott, nem árulta el az összeget, de bízik benne, hogy a nézettség emelkedésével járó bevételnövekedés javít majd az összképen. A szakember szerint rengetegen vannak az országban, akik lelkes tévénézők, ám nem értik jól az angolt - ők alkotják az új célcsoportot.
A legutóbbi népszámlálási adatok szerint a latinok - mexikóiak, Puerto Ricó-iak, közép- és dél-amerikai országokból érkezett bevándorlók és korábbi letelepedett családok sarjai - alkotják az Egyesült Államok lakosságának hetedét, és ugyanakkor számban a legdinamikusabban növekvő kisebbségről van szó.