Jó pont a történetben, hogy a versenyző macskákat Amerika különböző menhelyeiről szedték össze, így valószínűleg nemcsak a tényleges győztes fog nyerni a műsorral: remélhetőleg mindegyik, a képernyőn feltűnő állat gazdára talál. Az adást egyébként egy állateledelt gyártó cég találta ki, így a fődíj egy előkelő tisztség a szervezetben: a nyertes macska lehet a cég fejleszésekért és kutatásokért felelős menedzsere, akinek az lesz a dolga, hogy végigkóstolja az összes új terméket.
A nézők az Animal Planet csatornán láthatják a műsort, stúdiónak pedig egy Manhattanban, a belvárosi Madison Avenue-n található üzletet választottak a készítők. A bolt hatalmas kirakatában helyezték el a kis babaházakat (kompletten szófával, gáztűzhellyel és minden kiegészítővel), amelyekben a tíz versenyző lakik a műsor ideje alatt. Persze, embertársaikhoz hasonlóan, a macskák sem ülhetnek nyugodtan, hisz a nézők minden adásból kiszavaznak valakit.
A cicáknak sokat kell tenniük a nézők kegyének elnyeréséért, amire leginkább a szervezők által kitalált versenyeken van mód. Az ötletgazdák ugyanis különféle, macskákra szabott próbákkal bolondították meg a műsort, így kiosztják például a leghangosabban doromboló, illetve a legtöbbet alvó macska címét, de játékegerek elkapásában is összemérhetik tudásukat a versenyzők.
Ezek után nem meglepő, hogy a műsor honlapján, ahol leadhatjuk szavazatunkat kedvencünkre, elolvashatjuk az állatok élettörténetét is, kezdve az alapadatokkal (név, kor, szín), a "részletes" biográfiáig, amelyekből nemcsak azt tudhatjuk meg, hogy Romeo nagy számú hódítása miatt kapta nevét, hanem például azt is, hogy a Zen nevű macska Gandhi elszánt követője.