Nem szorítja ki a tévét az internet

Vágólapra másolva!
A Nielsen Media legújabb kutatása szerint az internet és más, digitális adathordozók térnyerése ellenére is egyre többet nézik a tévét az emberek.
Vágólapra másolva!

Amerikai felmérésről lévén szó, csakis a tengerentúli adatokról beszélhetünk, de az eredmény éppen azért lehet érdekes, mert az ember elsőre az Egyesült Államokban feltételezné pontosan az ellenkezőjét. Az internet, a videójátékok, a mobiltelefonok, a DVD-k (és még sorolhatnánk) olyan mértékben árasztják el a nyugati világot, hogy nem hinnénk, ezek mellett egyre több időt szentelnek tévézésre az emberek.

A kutatási eredmények azonban mást mutatnak: egy amerikai háztartás tagjai összesen, átlag nyolc óra tizennégy percet töltöttek naponta a tévé előtt, az elmúlt szezonban - ez három perccel több, mint a 2004/2005-ös évadban mért mennyiség. Ugyancsak három perccel növekedett az egy fő által tévézésre fordított idő (jelenleg négy óra harmincöt percnél tartunk). Ez elsőre nem tűnik olyan hatalmas mértékű növekedésnek, de gondoljunk bele, hogy gyakorlatilag egy egész nemzet átlagáról van szó.

A legnagyobb mértékű emelkedést éppen a tinédzserek körében figyelték meg, akikre pedig fokozott hatással lehetnek az új szórakoztató eszközök. Közülük is a 12-17 éves lányok néznek jóval többet tévét, ebben a csoportban hatszázalékos növekedéssel találkozhatunk a korábbi évadhoz képest. A fiatalabb gyerekek (2-től 11 éves korig) esetében ugyanez a mutató négy százalék.

A kutatás összefoglalásaként a Nielsen egyik vezetője, Patricia McDonough ezt állapította meg: "Ezek az eredmények azt mutatják, hogy még mindig a televízió a legnépszerűbb szórakoztatási forma. Az új fejlesztések, beleértve az internetes tévéket és videókat, úgy tűnik, nincsenek túl nagy hatással a hagyományos televíziózásra."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről