A teljes lakosságnál, a négy év felettieknél fej fej mellett haladt múlt héten a két nagy kereskedelmi csatorna: a TV2 22,6, az RTL Klub 22,5 százalékot tudhatott magáénak, azaz száz nézőből 45 ezt a két adót választja, ha elhever a tévé előtt, egy sörrel vagy egy tányérnyi tökmaggal kezeiben. Az MTV 13,4 százalékot írhatott fel magának, hétfő volt a legerősebb napja (Kékfény), vasárnap volt a legbágyadtabb. A TV2 inkább délután, kora este bizonyított, az RTL meg este virgonckodott.
A kereskedelmi célcsoportnál már nem rúghatott labdába az MTV, mivel a magyar egyest az ötven alatti felnőttek csupán 6,4 százaléka választotta. A 18 és 49 évesek közt nyert az RTL Klub, 26 százalékkal, 23,5-ön állt meg a TV2. Fő műsoridőben, amit a reklámozók is nagyon szeretnek, még nagyobb az RTL előnye.
A teljes lakosságnál a lista élén a Barátok közt található, a szerdai epizód karcolta a kétmilliót, az AGB Nielsen mérései szerint 1,99 millió magyar figyelte. Utána hosszú csend, nagy űr, mert a második a listán, a Fókusz "csak" 1,57 millió tévézőnek próbált szenzációkat szállítani a nagy nyári uborkaszezonban. A dobogóra felfért még a Tények, szerdán 1,53 millióan informálódtak a TV2 hírműsorából. Jól ment a Jóban Rosszban, az Aktív, szépen hozott a Miami helyszínelők, és ragyogó közönségaránnyal bírt a Forma 1-es verseny.
Az MTV három műsorszámot tudott bejuttatni a Top 30-ba, noha az ötöslottó sorsolására különösebben nem lehet büszke a csatorna, mert akkor is odakapcsolna a néző, ha egy üres szobában zajlana a sorsolás, és egy kopott öltönyös, unott arcú idős úr olvasná be a számokat, monoton hangon. 982 ezren nézték a Kékfény-t, közel ennyien reménykedtek abban, hogy náluk van a kiválasztott öt számjegy, miközben a Feketeszakáll szelleme című kalandfilm korrekt, 930 ezres nézettséggel ment.
A Duna tévé nézettségi adataiba is bepillanthattunk: 160 ezren nézték A Benedek ház című magyar filmet, 141 ezren drukkoltak Derrick-nek, hogy elkapja a gonosztevőt, és közel ennyi tévéző kuncogott az Ínyenc történet című olasz-spanyol vígjátékon.
A kereskedelmi célcsoportnál erős az RTL-es dominancia, mivel tízből nyolc helyet elvisz a csatorna. Nyert a Barátok közt, második lett House doki, harmadiknak pedig a CSI-sorozat második darabja ért be. Igen jó közönségaránnyal futott a Rendőrakadémia, a Fókusz, a Tények, az RTL-es Híradó vagy az Aktív. 50 százaléknál magasabb közönségarányt felettébb ritkán érnek el a csatornák, akkor is az RTL Klub produkál ilyeneket mostanság: ezúttal a Forma 1-re volt kíváncsi a tévé előtt tartózkodó ötven alatti felnőttek fele. Célcsoportban a Napló kikapott a Cobra 11-től, igaz, teljes lakosságban megverte.
Forrás: AGB Nielsen