Ha visszatekintünk, akkor minden bizonnyal a David Hasselhoff mellkasszőrzete előtti időkből a Dallas juthat eszünkbe, hiszen az 1978-ban indul sorozat epizódjai idehaza is adásba kerültek, sőt, mostanában jelennek meg a részek DVD-n, így akár aktuálisnak is mondható a téma. Ráadásul a sorozat olyannyira ikon, hogy egy spinoff is megadatott neki, vagyis egy leágazás, a Knot's Landing, mely ugyancsak több mint tíz évig mutatta be a Dallas-univerzumban játszódó kalandokat egy másik család szemszögéből.
Érdekességképpen sietnénk megjegyezni, hogy a készítők nem kis görcsöt kötöttek a tér-idő kontinuumra, amikor úgy döntöttek, hogy Bobby Ewing feltámad, és Pamela csak álmodott. Hiszen míg a Dallasosoknak kész forgatókönyve volt az eseményre, addig a Knot's Landing nem tudta volt jól lereagálni a "csodát", s így fordulhatott elő, hogy az egyik sorozatban Bobby Ewing élt és virult, míg a másikban csak fátyolos szemmel bólogattak, ha szóba került a néhai Ewing.
De vajon mennyire telepedik rá egy színészemberre egy ekkora jelentősséggel bíró sorozat? Lehet, hogy a Ewing-karakterek nem csak a vetélytársak olajfinomítóit szerették bekebelezni, hanem az őket alakító színészek sokszínűségének is véget vetnek? A válasz szerencsére nem egyszerű, hiszen ismert sztárjaink más és más pályát futottak be.
Akadtak, akiknek a Dallas volt a filmes hattyúdalt is jelentette, amit valahol nem is csodálunk, hiszen az évtizedesnél is hosszabbra nyúló szolgálat igencsak kényelmes életmódot biztosított a legtöbb állandó szereplőnek. Így közel sem meglepő, hogy az Ellie Ewingot 192 epizódon át alakító Barbara Bel Geddes a Dallas fináléját követően már nem tűnt fel sem filmben, sem sorozatban, mint ahogy a Dallas-t megelőzően a magyar nézők számára legismerősebb színész sem, a nálunk a Petrocelli-ből is ismert Donna Krebbs-et alakító Susan Howard is megpihent, és már a sorozat lezárását követő filmekben sem láthattuk őt. Postdallas-i időszakában ugyancsak a kevésbé termékenyek közé tartozott a Clayton Farlow-t alakító Howard Keel is, aki a széria végét követően, 2004-ben bekövetkezett halálig, csak minimális számú epizódszerepben tűnt fel.
Akiknek bejött
Ha az egyik véglet, az örökre búcsúzók jelen vannak, akkor természetesen a Dallas által (is) előrelendített tévés pályafutásokról is érdemes szólni, hiszen nem egy színész profitált hatalmas népszerűségéből. Az egyik ilyen természetesen Patrick Duffy, aki Bobby Ewingot alakította, és akkora pálfordulást hajtott végre az olajos drámát követően, hogy az a színészt dicséri. Duffy ugyanis a régebb nálunk is sugárzott Egyről a kettőre (Step by Step) című, 20 perces epizódokkal operáló szituációs komédiában kapott főszerepet, és bizonyíthatta be hét évadon és 160 részen keresztül Frank Lambert szerepében, hogy mennyire ért a komédiázáshoz. (Ami nem volt egyszerű, lévén a sorozat epizódjait hétről-hétre a szokásoknak megfelelően élő közönség előtt vették fel színpadon, s velük minden bizonnyal még nehezebb volt elfeledtetnie Bobby-t.)
Duffy az Egyről a Kettőre után (mely sorozatnál már a rendezésbe is belefolyt), majd nyolc évig visszavett a tempóból és csak szórványos mellékszerepekben tűnt fel, valamint a Dallas-os tévéfilmekben. Éppen tavaly ismét felfelé kezdett ívelni a pályája, hiszen a 20 éve képernyőn lévő The Bold and The Beautiful című napi szappanoperában kapta meg Stephen Logan szerepét, és már 48 epizód felvételén van túl.
A sors furcsa fintora, hogy a Dallas-ban Sue Ellent (vagy, ahogy a szinkronrendezőnek hála idehaza ismerhetjük: Samanthát) alakító Linda Gray is ebben a szappanoperában tér vissza. 2004 és 2005 között (tehát Duffy-t elkerülve) 17 részen át intrikált, de ő igazából nem panaszkodhatott korábban sem, hiszen állandó szereplő volt a Modellügynökség című sorozatban, feltűnt a Melrose Place pár epizódjában, és tévéfilmekben is szívesen alkalmazták.
A Dallas egyik fénylő csillaga és kedvelt bulvársztárja volt Victoria Principal (Pamela Ewing), aki nem tudta kifutni a neki kijelölt pályát, mert bár bőven ellátták filmszerepekkel, de kitörni nem nagyon tudott a skatulyából. Sőt, a Dallas után már, a többi színész zöméhez hasonlóan csak tévéfilmekben láthattuk őt. Bár feltűnt néhány szituációs komédiában egy-két rész erejéig vendégszerepben, de itthon ezek közül mindössze az Ügyvédek (The Practice) című jogi sorozatban láthattuk, ahol is éppen egy gyilkost alakított. A Japánban született színésznő az idehaza is adott Titánok (Titans) című családsorozatban próbálta meg a visszatérést. Ennek állandó szereplő volt, de a sorozat csak 13 epizódot ért meg, és azóta Principal sem szerepelt semmiben.