A magyarul Reklámőrültek címet kapott Mad Men azokról az "őrült férfiakról" szól, akik a hatvanas évek New Yorkjában dolgoztak a reklámiparban. Az Egyesült Államok egyik legmenőbb reklámcégénél ekkor még hímsoviniszta hangulat uralkodik, a karrierista hölgyeket simán hazaküldik főzni, a titkárnőket pedig legfeljebb szexuális tekintetben veszik komolyan.
A sorozat hangulatilag is eléggé rájátszik a macsó vonalra, hisz belengi a cigarettafüst és az alkohol gőze, a háttérben pedig mindig egy kis dzsessz szól. Ezen nincs is mit csodálkozni, ha figyelembe vesszük, hogy a széria író-producere, Matthew Weiner korábban egy hasonlóan férfias sorozaton, a Maffiózók-on dolgozott.
A minőségre - az alkotó személye mellett - biztosíték lehet a számos díj, amit a széria kapott: két Golden Globe-díj mellett több rendezői és írói elismerést zsebelt be, sőt a tévékritikusok idei gáláján nemcsak az év műsora címet nyerte el, de a legjobb új produkciónak és a legjobb drámai sorozatnak járó díjat is.
Más kérdés, hogy a sorozat nem minden esetben a valóságot mutatja: pár hete veterán reklámszakemberek nyilatkoztak arról, hogy a hatvanas években szivar helyett már füvet szívtak a megbeszéléseken, a titkárnőikkel pedig nem hancúroztak, mert a szexuális szokásaik ennél jóval "kifinomultabbak" voltak - a Reklámőrültek által bemutatott világot ők inkább az ötvenes évekbe helyeznék.
A sorozat nyitó epizódja (és egyben a hazai premier) az m1-en kerül adásba szeptember 7-én, a további részek vasárnaponként láthatók.