Noha tavalyhoz hasonlóan 26 milliárd forint körüli bevétellel számol 2008-ban a TV2, a bizonytalan világgazdasági helyzetre való tekintettel a racionalizálás mellett döntött a csatorna, és 35 főtől megvált november elején. Kovács Krisztián kereskedelmi igazgató szerint a" TV2 gazdaságilag erős és stabil, a bevételi és az üzemi eredménye is csak pár százalékkal marad el az éves tervektől", és szó nincs arról, hogy megszüntetné anyagi okok miatt a Jóban Rosszban-t.
Gyöngyössy Bence programigazgató szerint az eredményeket elsősorban önmagukhoz képest kell mérni - úgy véli, hogy az idei TV2 sokkal jobb, mint a tavalyi, több új műsor fog hosszabb pályát befutni. "Egy hosszú távú folyamat eredményeképp jelenleg a magyar tévézők 30-32 százaléka egyből az RTL Klubra kapcsol, és csak 15-16 százalék a TV2-re, azaz ebből a rossz startpozícióból kell küzdenünk. Ehhez képest egy 25-30 százalékos közönségarányt hoznunk sokkal nagyobb eredmény, mint a konkurensünknek kvázi megtartani a lojális nézőit, illetve feljebb vinni a közönségarányát öt százalékponttal. Mi csak tavaly kezdtük a hosszútávú építkezést, és most volt az első szezon, amikor már az új stratégiánknak megfelelő arculattal és teljesen új műsorokkal jelentkeztünk. A nézői szokások kialakítására és a lojalitásra építünk, mint például a Megasztár esetében is, mely azon túl, hogy látványos, sokkal inkább hat az érzelmekre, mint a korábbi szériák, és ennek eredménye a nézettségben is látszik" - magyarázta. Úgy véli, hogy a TV2 idén felrázta a magyar tévés piacot, és szerinte az RTL Klub nem is nyúlt volna a nagyon költséges, irdatlan pénzt elemésztő Celeb vagyok-hoz, amennyiben nem érezte volna a fenyegetést a TV2 részéről.
Kovács Krisztián kereskedelmi igazgató arról számolt be, hogy vannak olyan cégek, melyek korábban az egész kampányuk tévés részét az RTL-re alapozták, immár a TV2-n is hirdetnek, köszönhető ez a csatorna által kifejlesztett újgenerációs megoldásoknak is, mint például a "single szpot", azaz, amikor csak egy reklám erejéig szakítják meg a műsort, vagy az osztott képernyőnek. A két nagy kereskedelmi tévé főbb hirdetői különben nem ugyanazok, a tízes toplistákon is csak egy-két egyezés van. A TV2 a rövidebb, de gyakoribb reklámblokkokban hisz: tavalyhoz képest 15%-kal csökkent az átlagos reklámblokhossz, de logikusan többször is kell megszakítani az adást kereskedelmi céllal.
Pénznél maradva: 2009-ben aligha lesz olyan nagyobb, európai tévé, mely többet költ majd műsorokra, mint idén tette. A TV2 sem szórja majd a milliókat: azt tervezik, hogy komolyabban csak stratégiailag fontos sávban invesztálnak, azaz, cél a főműsoridő. Ez azt jelenti, hogy a délutáni, késő esti műsorok költségvetését alaposan átnézik, megéri-e a kevésbé nézett sávban sokat költeni. "A 2009-es műsorstruktúra kialakításánál a napi szokások erősítését szolgáló adásokra helyezzük a hangsúlyt. Ennek érdekében átcsoportosítjuk erőforrásainkat, így például a Magellán-t 2009 januárjától szüneteltetjük" - mondta a programigazgató.
Sportolni drága, de muszáj
Az [origo] kérdésére, miszerint egy piacvezetői státusra vágyó csatornának nem kellene-e a hírműsora végére legalább egy egyperces sportblokkot betennie, Gyöngyössy elmondta, hogy kimagasló nézettséget nehéz elérni sporttal, nem mindig nyereséges, mivel réteginformációról van szó, manapság már nincs akkora jelentősége egy-egy eredménynek, mint régen, mikor sok férfiember kezdte a napot a Népsporttal, vagy a napilapok utolsó oldalával.
Persze, amennyiben tényleg piacvezető akar lenni a TV2, nem teheti meg, hogy egyáltalán ne foglalkozzon sporttal. Szóba került a Bajnokok Ligája (ezt hamarosan meg kell pályázni, 3 évre szólnak a jogok), a Moto GP, a Forma-1 és a boksz is. Utóbbit kiszámíthatatlannak tartják, mert előfordulhat, hogy a tévé sok munkával felépít egy ökölvívót, eladja a sajtónak, népszerűsíti, majd mire már hozná a sok százezer nézőt, a sztárolt bokszoló bekap egy balhorgot és kirepül a parkolóig. Boksz ment a TV2-n néha, de az is volt a baj vele, hogy igen rapszodikusan, ritkán jelentkezett a műsor. Nem sporttévén tehát a sport ráfizetéses, nagy előnye viszont, hogy vele tökéletesen behatárolható célcsoportot lehet elérni, aminek a hirdetők örülnek.