A japán televíziózás számos extrém, európai vagy amerikai szemnek furcsa vetélkedővel lepte már meg a világot - ezek egyike, az emberekkel felvettet Tetris hamarosan épp a TV2-n lesz látható. A szigetország ugyanakkor szívesen importál a nyugati világból médiasztárt, amennyiben termék reklámozásáról van szó.
Első tanulságos kisfilmünkből megtudhatjuk, hogy Sylvester Stallone Rambója és Rockyja nem a különféle szerek és a napi 10-12 órás súlyzóemelgetés miatt lett izmos fickó, hanem egy japán sonkának köszönhető mindez. Hogy miért nem egy derék szumóst szemeltek ki a célra, az rejtély.
Második anyagunkban Nicholas Cage látható, amint már-már öndehonesztáló módon, erősen rájátszik a modern cowboy-imázsra, és vígan táncra perdül pár tucat ufonautával a nagy préri közepén. Ebben a reklámban a mindenféle technikai szerkezeteket (ATM-et, hűtőt, laptopot, mobilt, kamerát, ipari motorokat) gyártó Sankyónak bohóckodik, alighanem jó pénzért.
Az angyalföldi kiskocsmákban jobbára ismeretlen Kirin típusú sört reklámozza az alább látható anyagban Harrison Ford, aki Indiana Jonesként vagy Han Solóként lett igazán kedvelt, nem pedig azért, mert megszomjazott egy japán szaunában - bár alighanem utóbbi, kissé nevetséges reklámért is jól megfizették.
Sean Connery is vállalt fiatalabb korában japán reklámokat, és nem mind használt James Bond-imázsának. Az alábbi kis felvételen egy autóban előbb egy nyuszival idétlenkedik, majd begurul a járművel háza elé - ami egy hatalmas joghurt.
Maradva a skótok egyik büszkeségénél, ki más tudna annyira meggyőzően whiskyt kortyolgatni, mint maga Connery? A színész az alábbi - mindenféle kreativitást meghökkentő módon nélkülöző - anyagban egy itókát tölt magának, s a múlton tűnődve kortyint. A kutya, mint a kitartó barát szimbóluma, lábainál hever, de jobb, mint egy cimbora: nem kér a piából.
Tanulságos kisfilmünkben Brad Pitt az Edwin nevű farmermárkát népszerűsíti, de úgy ám, hogy ezúttal nem ő járatja le magát jobban, hanem a sikongató, lelkendező japánok, akik mellesleg menten fotózni kezdik az amerikai sztárt, hogy megfeleljenek a róluk alkotott sztereotípiáknak.
A hetedik darab szintén whiskyről szól, és szintén nélkülöz mindenféle olyat, amit a magyar nyelvben az "ötlet" szóval tudunk leginkább leírni. Itt Keanu Reeves ijed meg egy nőtől, macskától vagy italtól, nem tudni pontosan.
A következőben Bruce Willis sok telefonnal és egy játékpuskával népszerűsíti az Eneos nevű energiaipari céget, szerencsére csak röviden.
A végére pedig maradt nekünk az itt még nem kormányzó Schwarzenegger, aki egy európai fülnek túl harsány, rikoltozó, európai szemnek pedig túl idétlen reklámban népszerűsít valamit, egészen nyomasztó módon.