Az ORTT egy szeptemberi döntésének megfelelően a jövőben a tévés, telefonos játékok televíziós vásárlásnak minősülnek, az átállásra a testület a műsorszolgáltatóknak 2009. szeptember 30-ig adott türelmi időt.
Az ATV, a TV2, az RTL Klub, valamint a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete kérésére az ORTT a felkészülési határidőt 2010. január 1-jéig meghosszabbította. A csatornák ugyanis korábban azt jelezték, hogy a nyereményjátékokkal kapcsolatos átállásra megadott határidő számukra nem tartható, mivel a műsorok készítőivel szerződéseiket hosszabb időszakra (általában egy évre) kötik meg, amelyekben partnereikkel szemben szerződéses kötelezettségük van a műsorok sugárzására.
További kérés volt, hogy a testület ne alkalmazza a médiatörvény televíziós vásárlásra vonatkozó időbeli korlátozását (amely szerint ezekből egy nap legfeljebb nyolcat, összesen két óra időtartamban lehet közzétenni) addig, amíg Magyarország nem implementálja a magyar jogrendbe az Európai Unió vonatkozó irányelvének szabályait, valamint hogy az ORTT a nyereményjátékból származó bevételeket csak 2011. január 1-jétől tekintse reklámbevételnek.
A döntés értelmében az új médiatörvény elfogadásáig az ORTT televíziós vásárlásra nem alkalmazza a napi időbeli korlátozást. 2010-től viszont az interaktív nyereményjátékokból származó reklámbevételek hat százalékát új, magyar nyelvű filmalkotások létrehozására kell fordítani.