Kezdjük a sort Etussal, aki rendszeresen igénybe vette lánya kozmetikai szolgáltatásait a Gábor-Juli szalonban, főleg, ha valamilyen társasági eseményre készült. Bár általában a puritán öltözködést részesítette előnyben, ez alkalommal egy eprekkel borított nyári zakóban érkezett, amelyhez színben tökéletesen passzoló piros lakktáska is dukált.
A vadkapitalizmus első éveiben járunk, felütötte fejét az újgazdag réteg, a fényűző partikra pedig olykor Szikszai művésznőt is elráncigálják üzletember ismerősei, hátha sikerül szert tennie egy-két jól fizető megrendelésre. Az öntudatos keramikus azonban nem hajlandó kiárusítani a művészetét, két kaviáros falatka között rendre visszautasítja a pénzeszsák surmók ízléstelen ötleteit, de természetesen megtiszteli őket azzal, hogy az alkalomhoz illő öltözékben jelenik meg közöttük. Ebben a jelenetben egy zöld-aranyban játszó inget választott bulidressznek, de az összképet a beazonosíthatatlan alakzatú kitűzővel dobja fel igazán.
Teleregényünk idején a női divat fontos elemi voltak a bundák és szőrmék, a sorozat stylistjai pedig elsősorban a csábító karakterekkel párosították ezeket a ruhákat. Nézzünk meg három változatot ebből a megoldásból.
A Mágenheim doktort ostromló, dúsgazdag Klarissza akár egy orosz úrinőt is alakíthatna valamelyik korabeli James Bond-moziban, nemcsak a kabátra, hanem a fejfedőjére is jutott a bundából, bónuszként ott van a hatalmas karika fülbevaló.
A szilárd jellemű mentőorvos persze csak nevetett Klarissza mesterkedésein, a fiatal medika, Eszter iránti vonzódása azonban már komoly lelkiismereti küzdelmet indít el benne. A Malek Andrea alakította lánynak ugyan valószínűleg nincs pénze egy bundakabátra, viszont egy komplett állatot – talán ezüstróka? – a nyakába terítve így is gondoskodott a kifogástalan eleganciáról.
Szőrmevonalon a véres tollú Stefi képviselte az átmenetet. Az újságírónő Vágási Ferinél még zárt kapukat talált, a csapodárabb természetű János házasságát azonban már sikerült feldúlnia – talán éppen ebben a bundában érte el az áttörést? A kor egyik meghatározó kiegészítője volt a klipsz, Steffi ebből is a méreteset részesítette előnyben.
A válltömés is a nyolcvanas-kilencvenes években élte fénykorát. A Mágenheim Julcsi egyik középiskolai tanárát alakító Sunyovszky Szilvia a vállméretét tekintve talán egy páncélos lovaghoz hasonlítható ebben a zöld selyemingben. A tanárnő tudta, hogy a kevesebb néha több: a grandiózus tömés mellé visszafogott méretű fülbevalót választott.
Kedvencünk ebben az összeállításban Vágási Jutka alábbi öltözéke. Megtippelni is nehéz, hogy ez milyen fazonú darab lehet, talán a kötényruha kifejezés lenne a legpontosabb.
Jutkának volt kitől örökölnie a stílusérzéket: édesanyja már akkor tudta: súlyos diszkrimináció, hogy csak a férfiak hordhatnak nyakkendőt.
A kozmetikai szalonba Oli helyére érkező Fruzsinának helyén van az esze, és a nyelvét is alaposan felvágták. Sajnos legtöbbször csak fehér köpenyben láthattuk, ezért kifejezetten üdítő kivétel ez a Dalí-festményt idéző ruha, amely mai szemmel is legalább olyan menő, mint amilyen a kilencvenes években lehetett.
Térjünk át Mágenheim Julcsira, aki a szemünk előtt serdült kislányból kamasszá, majd vált belőle felnőtt nő. Az első képen gyakornoki munkahelyén, a Griff Magazinnál látható, egy férfiingben. Akár cserélhetnének is a főnökével.
Évekkel később azonban már egy szavunk sem lehet: Julcsi immár készen áll a nagybetűs életre, a haja világosabb lett, tépett fazonja is a kor divatját követi, ahogy az áttetsző fekete felsője is. Egy igazi nőhöz új udvarló is jár: nem mintha Németh Kristóf csúnya fiú lett volna, Delfin, a rendőr viszont igazi szőke herceg, ráadásul komoly és céltudatos fiatalember.
Ez a felvétel Jutka általános iskolájában készült. Hagyjuk most az állandó szereplőket, és fókuszáljunk erre sárga darabot viselő, ismeretlen fiatal tanárnőre. Ugyanaz a helyet, mint Jutka előbbi kék ruhájánál: nem találjuk, hogy melyik ponton válik el a sárga ruha és a fehér ing, alatta van, vagy felette, egyáltalán külön ruhadarabokról van-e szó?
Bár János nem érdemelte meg ezt a kedves teremtést, Alma sokáig annyira szerette az erdészt, hogy még a pulóverét is szívesen viselte. A rend kedvéért azért alá vett egy fehér női blúzt.