Napi nézettségelemzésünkben felváltva figyeljük a teljes lakosságot és a 18-49-es, illetve 18-59-es korcsoportot, a november 18-i adatok vizsgálatánál éppen a 18-49 év közöttiek voltak soron.
Ma tehát az RTL kedvenc célcsoportját, a 18-49-es korosztályt mutatjuk. Arról szólnak ezek a színes vonalak, hogy az éppen tévét nézők hány százaléka választotta az adott műsort. Este hat és tíz óra között nem nagyon került 20%-os közönségarány alá az RTL. A két hírműsor közönségaránya 28,8% illetve 23,5%-on alakult az RTL javára, a teljes lakosságban azonban mindössze 47 ezer néző volt a különbség a két hírműsor között. Az RTL Híradóját 1 104 048-an, a TV2 Tényeket pedig 1 056 803 követték figyelemmel. Este fél kilenctől a 18-49 évesek körében láthatóan jól teljesített az M1. Az orosz-magyar meccset 577ezren nézték meg, ezzel tegnap a kilencedik legnézettebb műsor volt Magyarországon.
Az alábbi táblázatban látszik, hogy teljes lakosságban nem volt nagy különbség a TV2 és az RTL között, a kereskedelmi célcsoportokban viszont az RTL biztosan vezetett tegnap. A demonstrációmentes este meglátszott az ATV nézettségén, a 18-49 éves célcsoportban 1%-ot sem ért el, igaz teljes lakosságban megverte a Viasat3-at.
Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.
Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül, mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.
A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.