Putyin jól helybenhagyta a Berényi családot
![Orbán, PUTYIN, Budapest, Parlament](https://cdn.origo.hu/2023/12/ET2PyL_Or5j16cvYNXq4rUN36lwA1oc4D9ACSgCwBTU/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzE3ZWY3MGE3ZDRhNTRiOWRiYTBjMGIwNGM2MDZlMzk5.webp)
Szellő István és Livia Brito egyaránt mosolyoghatnak, hisz mindkettejük műsora jól szerepelt február 17-én. Az RTL Klub Híradó-ja a ma vizsgált csoportban, vagyis a teljes lakosságban a legnézettebb produkció lett 1 millió 120 ezer nézővel, 28,1 százalékos közönségaránnyal pedig az este legmagasabb értékét érte el. A TV2-n a héten indult egy új mexikói telenovella, a Fiorella, amely hétfőn is, kedden is verte a Dr. Tóth-ot, utóbbi napon a tíz legnézettebb műsor közé is bekerült a nyolcadik helyre.
Tom Cruise viszont azért néz ilyen meglepetten, mert filmjét, a TV2-n futó Mission Impossible 2-t közönségarányban még olyan műsorok is megelőzték, mint a XXI. század vagy a Magyarul Balóval - az akciófilm 7,8-ával szemben 10,6, illetve 10,8 százalékot értek el. Az esti közönségarányt mutató grafikonon kitűnik a Mission Impossible 2 abszolút veresége, mint ahogy az is, hogy a hír- és magazinműsorok ezúttal jobban érdekelték a nézőket, mint a Barátok közt, a két híradó mellett a Fókusz is fölé ment - míg a délutánt egyértelműen a TV2 vitte.
Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el a teljes lakosságban. Látható, hogy a napot a TV2 nyerte, amely célcsoportjában, vagyis a 18 és 59 év közöttiek körében is az első helyen zárt, csak a 18-49-es korosztályban tudta megelőzni az RTL Klub. Az M1 6,3 százalékkal lett a harmadik, az ATV pedig befészkelte magát a Cool és a Film+ közé. Az RTL II az M2-vel került egy szintre, hajszállal maradva le a Duna TV mögött.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.