Fábry Sándor szorongatta a TV2-t

Fábry Sándor
Vágólapra másolva!
Március 19-én a Csengetett, Mylord?-ot alig nézte valaki, úgy tűnik, a sokadik ismétlés már nem hozza lázba a nézőket. A nap legnézettebb műsora a teljes lakosságban a Barátok közt volt, utána az Éjjel-nappal Budapest, majd a Fókusz következett, a TV2 csak a Tények-kel tudott beférni a negyedik helyre. 
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben Fábry Sándor utazik egyedül felfelé, miután műsorával a teljes lakosságban 7 százalékos közönségarányt ért el, 303 ezer ember figyelte, amivel percekre a TV2 aktuális adása fölé vitte a Duna TV-t. Gesztesi Károly piros nyilat kapott, hiszen kiderült, hogy kirúgták a Jóban Rosszban című napi sorozatból, a Csengetett, Mylord?-ot pedig alig nézte valaki a Viasat3-on, az éppen tévézőknek csak 1,6 százaléka volt kíváncsi rá.

Az esti közönségarány alakulását mutatja az alábbi grafikon, amelyből kitűnik, hogy az idősávot csak a hírműsorok alatt tudta nyerni a TV2, később már a Film+ is be-beelőzte, illetve a Coollal is harcolnia kellett. Az M1 nagyjából 20.30-ig tudta megtartani a nézőket, az utána indult híradók közül a legmagasabb közönségarányt elérő is csak 1,7 százalékot hozott. A Duna TV-n a legmagasabb esti közönségarányt a Terence Hill főszereplésével készült Don Matteo érte el, 8,4 százalékkal zárt.

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább látható az a tíz csatorna, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. A napot az RTL Klub nyerte, 14,7 százalékot ért el a TV2 14,4 százalékával szemben. A hírtévévé avanzsált M1 ugyanúgy teljesített, mint a Viasat3, a hírcsatornák közül is megelőzte azonban az ATV, amelyet a tévézők kerek 4 százaléka figyelt. A nemzeti főadóvá előlépett Duna TV a harmadik lett a toplistán, 6,1 százalékos közönségaránnyal zárta a napot.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről