Ma a teljes lakosságot vizsgáljuk, a Jóban Rosszban pedig ebben a kategóriában megverte riválisát, így egyik szereplője, Madár Veronika zöld nyilat kapott tőlünk. A Don Matteo címszereplőjeként mosolyoghat rá Terence Hill is, hiszen együtt utaznak felfele a Médialiftben: a Duna TV este nagyjából az olasz sorozat végéig tudta tartani magát, az április 1-jén adott epizód 8,7 százalékos közönségaránnyal zárt – az utána következő Párizsi helyszínelők már csak 6,4 százalékot hozott, az est további részében pedig 2,9 volt a legmagasabb érték.
Mautner Zsófia viszont lefelé utazik, kora délután adott műsora, az Ízes élet – Mautner Zsófival idején ugyanis az RTL Klub volt a legkevésbé népszerű csatorna, a produkciót az éppen tévézőknek csupán 1,8 százaléka figyelte. Az alábbi grafikonokon jól látszik, hogy a délutánt egyértelműen a TV2 uralta, és ezúttal az estébe is bele tudott szólni, bár a Jóban Rosszban vége után már sok néző elpártolt a csatornától.
Az alábbi oszlopdiagramon az a tíz csatorna látható, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el a teljes lakosságban. Látható, hogy a napot 15,1 százalékkal a TV2 nyerte, 0,7 százalékpontot vert rá az RTL Klubra. Meglepő módon nem a Duna TV áll a harmadik helyen, 0,3 százalékponttal megelőzte ugyanis a Cool, ami pedig hagyományosan inkább a fiatalok körében népszerű. Jó eredményt ért el az ATV is, miközben az M1 a Viasat3-mal hozott egy szintet, az M2 pedig hajszállal előzte csak meg a Story4-et.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.