Mai Médialiftünkben felfelé tart az Éjjel-nappal Budapest egyik szereplője, Szórádi Barbi – valódi nevén Csákány Mónika –, miután a műsor az este legmagasabb közönségarányát hozta, az éppen tévéző ötven év alattiak 23,8 százaléka figyelte.
A ma vizsgált célcsoportban
késő este, a Hazudj, ha tudsz! idején már a Cool volt a legnépszerűbb csatorna,
a sorozat 10,2 százalékos közönségaránnyal zárt – a főszereplő, Tim Roth emiatt kapott zöld nyilat.
A TV2 új sorozata, a Doktor Rush viszont nem nagyon találja eddig a közönségét, a műsor idején az RTL Klub mellett a Cool és a Film+ is a csatorna fölé ment. Nézze meg grafikonon is!
Mutatjuk a legmagasabb közönségarányt elérő csatornákat is, itt is látható, hogy a Cool megszorongatta a TV2-t, csak 0,6 százalékpottal maradt el tőle.
A napot az RTL Klub nyerte 11,7 százalékkal,
a Duna TV 2,7 százaléka viszont csak a hetedik helyre volt elég, még a Comedy Central és a Viasat3 is megelőzte. A lista végén holtversenyben áll a Story4 és az RTL II.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.