A számos tévécsatornát – köztük az MTV-t, a Comedy Centralt és a Nickelodeont is – működtető Viacom 18 országban, 10 ezer 500 fiatal néző megkérdezésével zárta a TV (Re)Defined címet kapott kutatást.
A médiacég arra kereste a választ, hogy az okoseszközök terjedése mennyire befolyásolja a tartalomfogyasztási szokásokat,
főleg, hogy milyen hatással van a hagyományos, lineáris tévézésre.
Az eredmény talán meglepő, de a 6 és 34 év közötti válaszadóknál
a műsorfogyasztásban még mindig a valós időben történő tévézés áll az élen,
a 25 és 34 év közöttieknek például 70 százaléka sorolta az első helyre – népszerűségben ezt követte a VOD szolgáltatás, vagyis az online videótár, majd a YouTube, illetve a tévécsatorna honlapja vagy műsorszolgáltató applikációja.
Kiderült ugyanakkor, hogy amíg a csehek és a románok 70, illetve 72 százaléka vallotta azt, hogy a tévés műsorkínálat ugyanolyan vagy jobb, mint régen volt, addig
a magyaroknál csak 59 százalék volt az elégedettségi arány.
Közben itthon kiugróan magas (71 százalékos) a torrentezők aránya a globális értékhez (47 százalék) képest – legalábbis azok körében, akik bevallották, hogy rendszeresen töltenek le filmeket, videókat az internetről.
A tartalomfogyasztásra alkalmas okoseszközök számával viszont nem állunk jól: amíg Nyugat-Európában átlagosan 6 ilyet használ egy fiatal, addig itthon 4,4-et. Mutatjuk ezt is egy ábrán: