A gyorsabb internethez való jobb hozzáférés eredményeként 42 százalékkal több magyar fizetett online (streaming) televíziós tartalomért, int egy évvel korábban. Minden negyedik magyar naponta, 57 százalék pedig legalább hetente egyszer streamingel tévéműsorokat, filmeket, egyéb videótartalmakat, minden harmadik magyar pedig e-könyveket és digitális magazinokat olvas legalább hetente egyszer.
A felmérés rámutatott, hogy az online tartalomért fizetők közül minden második háztartás rendszeresen költ edukációs tartalmakra, ami 10 százalékpontos növekedés a tavalyi 41 százalékhoz képest. A megkérdezettek egyharmada pedig legalább hetente egyszer tölt le tanulással kapcsolatos tartalmat, szemben a 2014. évi 20 százalékkal, továbbá a felnőtt magyar tanulók 22 százaléka tölt legalább egy órát a neten tanulással egy átlagos napon.
A magyarok átlagosan 48 percet játszanak mobilon egy nap,
2 perccel kevesebbet, mint 2014-ben, ugyanakkor egyénenként 11 százalékkal többet költenek a játékokra.
A kutatás szerint 2014-hez képest 28 perccel több időt, naponta csaknem három órát töltenek a magyarok tévézéssel, ennél többet csak a számítógép, illetve a laptop előtt töltenek. A válaszadók 48 százaléka rendszeresen tölt le az internetről TV-műsorokat, szemben a tavalyi 40 százalékkal, továbbá hétből egy válaszadó napi rendszerességgel használja laptopját, mobiltelefonját vagy táblagépét valamilyen TV-műsor nézésére.
A tanulmányt a Samsung Electronics megbízásából készítették, 18 ezer válaszadó vett részt benne online kérdőív kitöltésével 18 európai országból, közülük ezer Magyarországról.