A nézők nagy része a TV2-vel kezdte a napot, a teljes lakosságot vizsgálva a Mokka volt a legnézettebb műsor a reggeli órákban. Kárász Róbert felfelé tart Médialiftünkben – az éppen tévézők 20,4 százaléka figyelte. A nap legmagasabb közönségarányát is a csatorna produkálta, a Tények reggel 35,7 százalékon zárt.
A grafikonon a Mokka egyik betétjeként szerepel, a Nielsen azonban külön műsorszámként is méri, és így is jól látható a kiugrás. Mutatjuk:
Szintén felfelé megy a tegnapi nézettség alapján a Szulejmán, az RTL Klub sorozata a második helyre került a népszerűségi listán.
Csak a Barátok közt előzte meg 1 millió nézővel,
a török széria közel 750 ezer embert ültetett a képernyők elé. Mehmet Günsürnek tehát zöld nyíl jár.
Lefelé tart Jane Levy, mivel a Kertvárosba száműzve nem igazán izgatta a tévézőket a teljes lakosságot vizsgálva. A sorozat két epizódját vetítette este a csatorna, az első 0,7 százalékkal, a második 1 százalékkal ment.
Nézze meg grafikonon is, hogy alakult az este:
Alább láthatja azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el.
A teljes lakosságot vizsgálva az RTL Klub szerezte meg az első helyet
12,8 százalékkal, mögötte - kis lemaradással - második a TV2. A dobogó harmadik helyére a Cool TV fért fel, ehhez elég volt 6,2 százalékot hoznia.
A TOP 10 utolsó helyein az ATV és a Nickelodeon 2-2 százalékkal szerepel, az M3 pedig alig maradt le az M1-től a teljes lakosságot körében.
Nézettségelemző gyorstalpaló
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.