Mai médialiftünkben felfelé halad Papp Gergő, a Pimasz úr átcuccol című műsorral (ez volt egykor a Pimasz ú ott alszik, a SuperTV2-n): este nyolc és kilenc között egy százalék alatt volt az RTL II közönségaránya, de új címet kapott, változatlan tartalmú realityje 4,3 százalékkal ment célcsoportban, láthatóvá tette a csatornát. A műsor amúgy nem romlott, nem lett jobb,
szimplán egy szerethető, szórakoztató program volt kedd estére,
amelyből kiderült, hogy Feró már este 11-kor rendesen lefekszik aludni, nem darál csirkét a szomszéd udvarán sem, konzervatív életet él kertes házában, de rendületlenül szeretik, amikor a Ricsével fellép.
Lefelé halad a szép Rachel Bilson, mivel a Szívek doktora a Duna TV-n csak 0,6 százalékot ért el az ötven alatti felnőtt nézők körében (teljes lakosságban azért jobban ment). Felfelé mutató nyilat kapott Rékasi Károly, aki a Barátok közttel újra forgatott kedden, hosszú idő után. A színész mankóval ment be a stúdióba, ahol sok kolléga köszöntötte.
Ma a 18-59-es korcsportban vizsgáljuk a diagramokat, ebben méri magát a második legerősebb piaci szereplő, a TV2. Láthatjuk, hogy a reggellel nincs is semmi baj.
A délután nagy részét is viszi a TV2 egy magyar gyártású konstruált reality műsorral, illetve három telenovellával. Ebben a műfajban 1997-es rajtja óta erős a csatorna.
Az este viszont hagyományosan az RTL Klubé. Mint látható, a TV2 a Tények végéig erős, de már akkor is kikap nézettségben, az Ezek megőrültek! pedig csak a reklámszünetében tudja elkapni az Éjjel-nappal Budapestet (természetesen az RTL-es sorozat reklámjai alatt). Az esti Castle – Híradó - XXI. század tengelynek sincs jelentős ellenfele.
Az alábbi oszlopgrafikonon látható, hogy az RTL Klub közel 15 százalékot tud ebben a korcsoportban, 12,4-et hoz a TV2. Az M1 nézettségét emeli a menekültválság, de a Cool és a Film+ így is veri. Az AXN és az M3 is befért a top 10-be.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.