Mai Médialiftünkben felfelé tart Jean-Claude Van Damme, aki a Hat töltény ára című filmjével rendesen odasózott a rivális csatornáknak, és egy időre a legnépszerűbbé tette a Film+-t a 18–59-es korosztályban – végül 11,4 százalékos közönségaránnyal zárt, ami az este legmagasabbja volt a csatornán.
Jól szerepelt az Éjjel-nappal Budapest is, ezúttal mind nézőszámban, mind közönségarányban legyőzte az ellene futó Ezek megőrültek!-et, egyik szereplője, Somlai Dávid (eredeti nevén Vörös Attila) ezért tart Van Damme-mal felfelé. Mutatjuk grafikonon is, miként alakult az este:
Az RTL II-t nem ábrázoltuk a grafikonon, a Nielsen Közönségmérés adataiból azonban kiderül, hogy a Partyzánok tegnapi adása nem hozta lázba a nézőket, az éppen tévéző hatvan év alattiaknak csupán 0,2 százaléka figyelte, milyen bulit tart Nagy Adrienn.
Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. Az RTL Klub ezúttal 2,2 százalékpontot vert rá a TV2-re, a harmadik helyet pedig a Film+ szerezte meg 6,2 százalékkal.
A közmédia csatornái közül az M1 végzett legelöl,
az ötödik helyen, míg az M4 Sport és a Duna TV holtversenyben áll a hatodikon. A Story4 egy hajszállal előzte meg az M2-t, ez a két csatorna zárja a toplistát.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.