Lefelé tart a Médialiftben Baló György, ugyanis a Magyarul Balóval szerda esti adását az RTL II-n nagyon kevesen nézték, mindössze 0,1 százalékos közönségarányt ért el. Ennél volt már sokkal jobb. Felfelé megy viszont Szellő István, az RTL Híradóval, 20 százalékkal ment a csatorna célcsoportjában, 18-49-ben, ezt pedig sem a Barátok közt, sem más RTL-es műsor nem tudta aznap este reprodukálni, a többi csatornáról nem is szólva. Lefelé szánkázik még Tim Roth, ugyanis amint elkezdődött a TV2-n a Hazudj, ha tudsz, majdnem 10 százalékponttal zuhant a csatorna – amely addig egészen jól tartotta magát az Ezek megőrültekkel.
Nézzük a görbéket teljes lakosságban! Reggel a Mokka dominál, de elég szép nézettséggel megy az M1 is, amely számait a folyamatos menekültválság hírei javítják.
A délután megkérdőjelezhetetlenül a TV2-é, ugyanis a három latin-amerikai telenovellájának nincs ellenfele.
Este láthatóan az RTL Klub erősebb, de 21.30-ig még tartja magát a rivális: a Barátok közt már csúnyán eltángálja az amerikai krimit. A Dunán a szokásos Hegyi doktor teljesít jól, Gundel Takács vetélkedője is értékelhető tartományba teszi a tévét, de aztán sem Rákay Philip, sem a Munkaügyek nem hoz már tisztes nézettséget.
Az oszlopgrafikonon látszik, hogy teljes lakosságban, egész napot vizsgálva csak 0,6 százalék volt a különbség a két nagy tévé közt, de az RTL-t ez annyira nem aggasztja, mert többször nyilatkozták, hogy kizárólag a 18-49-re figyelnek, ott is inkább a főműsoridőre. A Duna, az M1 és a Cool van 5 százalék környékén vagy fölötte, a Film+ volt már jobb is.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.