Mai Médialiftünkben felfelé tart a Keresem a családom műsorvezetője, Lilu, miután a családok egymásra találása ismét sok embert érdekelt, a 18–59-es korosztályból 475 ezren követték, ez lett a nap második legnézettebb műsora.
Ezután viszont az RTL Klub eléggé megzuhant,
a XXI. század nem nagyon érdekelte az előtte futó műsor nézőit,
a hatvan év alattiaknál már csak 206 ezer ember volt kíváncsi rá – vagyis a nézőtábornak több mint a fele elpártolt. A Rangos Katalinról szóló kiadást Moskovics Judit vezette, ezért kapta ő a piros nyilat.
Sokan ekkortájt már a Film+-t választották, az itt futó Kobra később már a legnépszerűbbé emelte a csatornát. Sylvester Stallone klasszikusa 10,1 százalékos közönségaránnyal zárt, ez volt a Film+ legjobb esti eredménye, az akciósztár emiatt őrködhet Lilu mellett a liftben. Mutatjuk grafikonon is, miként alakult az este:
Alább láthatja a csatornák napi átlagos közönségarányát, a versenyben az RTL Klub végzett az élen, 3 százalékpontot vert rá a TV2-re. A Cool 0,2 százalékponttal előzte meg a Film+-t, a Duna TV pedig a M1-gyel játszott döntetlent. A Comedy Central hajszállal zárt az RTL II előtt, a tízes lista utolsó helyére szorítva ezzel a csatornát.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.