Lefelé megy a mai liftben Liptai Claudia, mivel az 50 milliós játszmára kezdenek ráunni a TV2 nézői. A 448 ezer néző önmagában nem volna rossz, de teljes lakosságban is 10%-os közönségarány alatt maradt a kvíz, a 18-59-es korcsoportban pedig, amelyben a TV2 méri magát, csak 7,6%-ot szállított. Felfelé megy Szellő István a Híradóval, az RTL Klubon és általában, a hazai tévénél ennek volt a legmagasabb a közönségaránya: célcsoportban 21%, teljes lakosságban 24%.
Lefelé zuhan viszont Charlie Sheen,
akinek viselt dolgaival tele vannak a lapok, újabb botrányokat szállít, és mondhatjuk, hogy nincs jó passzban.
Ma 18-49-ben nézzük a grafikonokat, akárcsak a hirdetők zöme. Kora reggel az M1 vitézkedik, utána a Mokka veszi át a vezető pozíciót.
A délutáni grafikon olyan, mint egy ideges ember remegő kezű rajza. Látható, hogy temporálisan négy tévé is élre ugrik, de egyik sem dominál.
Este van a legtöbb néző, a főműsoridőben a legdrágább a reklámidő, így ez nyilván kiemelt időszak. Az RTL Klub erre összpontosít, és láthatóan eredményes is. A TV2-n a Jóban Rosszbannak volt már szebb estéje, az 50 milliós játszmát pedig már a Viasat3 is szorongatta. A Comedy Central ezen a grafikonon nem látszik: Hajós műsora, a Készhelyzet 3,2 és 3,6 százalékos közönségarányt tudott 18-49-ben, ami nem túl fényes, de nem is bukta.
A végére marad az oszlopgrafikon a csatornaátlagokkal. Az RTL Klub közel 3 százalékponttal vezet a TV2 előtt, utánuk nagy űr jön, majd négy adó is 4-5 százalék közt toporog. Az RTL II kicsivel verte az M1-et, a Duna 2,5 százaléka viszont igen alacsony.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.