46. heti Médialiftünkben felfelé tart a Sztárban sztár egyik versenyzője, Tóth Gabi, miután a műsor a hét legnézettebbje lett, annak ellenére sem veszített a nézőtáborából, hogy a norvégok elleni Eb-pótselejtező is akkortájt zajlott. Ezzel együtt a focimeccs is szép számokat hozott, 1 millió 285 ezer embert érdekelt, a gólszerző Priskin Tamás ezért kapott ugyancsak zöld nyilat. A meccs nézettségéről itt olvashat bővebben.
Az RTL Klub a John Carter-t indította vasárnap este a Sztárban sztár ellen, kevés sikerrel: amíg
a TV2 énekműsora 33,8 százalékos közönségaránnyal zárt,
addig a fantasztikus film csak 11,7 százalékot hozott – a címszereplő, Taylor Kitsch ezért tart lefelé. Mutatjuk grafikonon is, miként alakult a vasárnap este:
Alább látható a szombat este is, ezt egyértelműen az RTL Klub vitte, bár a Gyertek át szombat este! egyik reklámszünetében fölé kerülhetett a TV2. A Hungary's Got Talent azonban így is a nap legjobbja lett, 1 millió 594 ezer nézőjével a heti toplistán is megszerezte a második helyet.
Mutatjuk a húsz legnézettebb műsort is, ahol minden produkció a legnézettebb adásával szerepel.
A listára csak a TV2, az RTL Klub és az M4 Sport tudott feljutni,
szokatlanul hátul láthatjuk a Barátok közt-öt, a Keresem a családom, az RTL Híradó és a Fókusz Plusz is megelőzte, legnépszerűbb epizódjával sem tudott egymillió fölötti nézőt szállítani.
A csatornák között ezúttal holtverseny alakult ki,
a TV2 és az RTL Klub egyaránt 12,8 százalékos heti átlagos közönségarányt ért el,
a harmadik helyen 5,8 százalékkal szerepel a Duna TV. A közmédia csatornái közül az M1 a negyedik, az M4 Sport a hetedik helyen áll, a sort a Super TV2 és az RTL II zárja.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.