Mai Médialiftünkben felfelé tart Simon Baker, miután A mentalista visszatért az RTL Klubra a hetedik, utolsó évaddal, és szépen is nyitott: 20,3 százalékos közönségaránnyal a nap ötödik legnézettebb műsora lett a ma vizsgált, 18–59-es célcsoportban – csak a csatorna saját gyártású műsorai végeztek előtte, a Barátok közt mellett a Híradó, a Fókusz és az Éjjel-nappal Budapest.
A TV2-n A mentalistá-val nagyjából egy időben futó Hűtlen vágyak ezzel szemben már csak az éppen tévéző hatvan év alattiak 4,7 százalékát érdekelte. Az előtte adott Magánnyomozók valamivel jobban ment, 7,6 százalékot hozott, de ez is jóformán semmi az RTL Klub 19–20 százalékos eredményéhez. Mutatjuk grafikonon az estét:
Nem is értjük egyébként a TV2 döntését, miért hozott vissza főműsoridőbe egy olyan produkciót, mint a Magánnyomozók, amelynek a legnagyobb jóindulattal is a délutáni, langyos sávban lenne a helye:
sem a formátum, sem az erőltetett színészi játék, sem a korábbi nézői reakciók nem indokolnák a mostani pozicíóját.
Arra gondolhatnánk, hogy a programmingosztályon még pihenik az ünnepeket, de rossz hírünk van: a Magánnyomozók még a január 18-i héten is ott fog terpeszkedni a 20.15-ös idősávban.
A Super TV2 átlagát este az Édes élet és a Legénybúcsú 2. húzta fel, a csatorna 3,5 százalékos napi átlagos közönségarányához képest 5,1, illetve 5 százalékot értek el – előbbi produkció egyik szereplője, Pirner Alma ezért tart felfelé, ezúttal nem a rúdon, hanem a liftben. A Super TV2 a csatornák versenyében is jól szerepelt, szokatlanul előretört, a hatodik pozíciót szerezte meg:
Mögötte végzett az M1 és a Duna TV is, miközben a napot az RTL Klub nyerte, 4,7 százalékpontot tudott ráverni a TV2-re. Jól szerepelt a Film+ és a Cool is, a tízes toplista végén a Comedy Central és az RTL II áll.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.