Mai Médialiftünkben felfelé tart Kotroczó Róbert, az RTL Magyarország hírigazgatója, miután az RTL Klub híradója 24,1 százalékkal az este legmagasabb közönségarányát érte el a hatvan év alattiaknál. A hírműsorokhoz tartozó XXI. század is jól ment, 200 ezer nézőjével a nyolcadik helyen zárt a nézettségi versenyben.
Benedek Tibor vízilabda-válogatottja a horvátokat legyőzve bejutott az Eb-n a legjobb négy közé, a mérkőzés közvetítése pedig az M4 Sportnak is szépen termelt. A 189 ezer néző és a 7,8 százalékos közönségarány a 18–59-es célcsoportban a műsorszámot és a csatornát is a tizedik helyre repítette a vonatkozó toplistákon.
A Maradj talpon! ezúttal nem ment olyan jól,
az éppen tévéző hatvan év alattiaknak csupán 4,9 százaléka volt kíváncsi rá, ebben az időben már a Film+ és a Cool is a Duna TV fölött volt – a vetélkedő házigazdája, Gundel Takács Gábor ezért kapta a piros nyilat. Mutatjuk grafikonon is, hogyan alakult az este:
A csatornák versenyéből az RTL Klub került ki győztesen, 12,8 százalékos napi átlagos közönségaránnyal nyerte meg a napot. A TV2 ezzel szemben 8,9 százalékot szerzett, a Duna TV 2,9 százaléka csak a nyolcadik helyre volt elég, többek között a Super TV2 is előtte végzett.
A nemzeti főadó a Comedy Centrallal teljesített egy szinten,
egy hajszállal előzve meg az M3-at.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.