Mai Médialiftünkben felfelé tart Hajdú Péter, a Frizbi rég hozott olyan jó nézettséget, mint a Lagzi Lajcsival készített különkiadással. Az interjúra inkább az idősebbek voltak kíváncsiak, a teljes lakosságban a negyedik legnézettebb műsorszám lett, a ma vizsgált, 18–59-es célcsoportban nyolcadik, de ez is szép eredmény, 278 ezer hatvan év alatti néző figyelte.
Az X-akták második részét is szépen nézték,
annak ellenére, hogy a nyitó epizóddal nem voltak maradéktalanul elégedettek a régi rajongók. Itt az életkori eloszlás – nem meglepő módon – pont fordítva alakult, mint a Frizbi-nél, Mulder és Scully 18–59-ben a hatodik helyet harcolta ki, a teljes lakosságnál meg kellett elégednie a tizenharmadik pozícióval. Mutatjuk grafikonon is, a főbb csatornáknál hogyan alakult az este:
Az este egyik legrosszabb eredményét egy magyar szórakoztató(nak szánt) műsor, az M3-on adott Dili buli hozta, az éppen tévéző hatvan év alattiaknak csupán 0,5 százaléka figyelte – egyik szereplője, Kálloy Molnár Péter ezért kapta a piros nyilat.
A csatornák versenyét az RTL Klub nyerte,
a napi átlagos közönségarányt tekintve 2,6 százalékpontot vert rá a TV2-re, miközben a harmadik helyet a Cool szerezte meg. A Duna TV a nyolcadik helyen kullog, hajszállal előzte meg a Comedy Central és a Super TV2, ezek döntetlent játszottak egymással. A tízes toplista végén szintén holtverseny alakult ki, az M3 és a Story4 egyaránt 2,3 százalékkal zárta a napot.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.