Mai Médialiftünkben felfelé megy Dobó Kata, mivel a Válótársak szép számokat hozott az RTL Klubnak, 21,4 százalékot ért el. Nézőszámban is jól teljesített, 321 ezer 18 és 49 év közti nézővel a toplista harmadik helyén áll. A színésznő epizódszerepet kapott a csatorna új sorozatában, Stohl Andrással volt pikáns jelenete egy autó hátsó ülésén.
Zöld nyíl jár Nagy Viktornak is, mert bár a vízilabda-Európa-bajnokság elődöntőjében 8-5-re kikapott a magyar csapat, a közvetítés miatt sokan kapcsoltak az M4 Sportra. A vizsgált célcsoportban 169 ezren nézték a küzdelmet, ezzel a kilencedik legnépszerűbb tévéműsor lett, csak a TV2 és az RTL Klub előzte meg műsoraival.
Lefelé tart azonban Gundel Takács Gábor, a Maradj talpon! nem igazán hozta lázba a nézőket, 36 ezren nézték a vetélkedőt a vizsgált célcsoportban, és 2,4 százalékot ért el.
Mutatjuk grafikonon is, hogy alakult az este. Jól látszik, hogy az ötven év alatti nézők többsége az RTL Klubot választotta, a Fókusz után egyértelmű a csatorna fölénye.
Délután már jóval kuszább az ábra, a 18–49-es célcsoportban a TV2, Viasat3 és az F+ is népszerű, a Coolnak is volt pár jó órája.
Délelőtt nincs ilyen nagy küzdelem, a TV2 nyeri a reggelt a Mokká-val, csak később kezd éledezni a többi csatorna.
A csatornák versenyéből az RTL Klub került ki győztesen 12,8 százalékkal, második helyen a TV2 áll 8,7 százalékkal. Az M4 Sport is felkerült a legnépszerűbb csatornák listájára, a sort a Discovery Channel és az M1 zárja.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.