A heti Médialiftben felfelé tart A Dal egyik zsűritagja, Pierrot, miután a 3. héten a Duna TV-n csak a Magyarország, szeretlek!-et nézték többen, szombat este pedig ez volt az egyik legnépszerűbb program, csak a Fókusz Plusz előzte meg. A teljes lakosságból
643 ezren voltak kíváncsiak arra, hogy a magyarok közül kik versenyeznek az Eurovíziós Dalfesztiválra való kijutásért,
ez 14,2 százalékos közönségarányt jelentett.
Mutatjuk grafikonon is, hogy a főbb csatornáknál miként alakult a szombat este, látható, hogy a Duna TV egy ideig az élen állt a mezőnyben:
Az ábrán nem látszik, a Nielsen méréseiből azonban kiderül, hogy a szombat este legalacsonyabb közönségarányát – egy M4-es sportközvetítéssel holtversenyben – a Comedy Centralon adott Broad City hozta, az éppen tévézőknek csupán 0,7 százaléka követte a két New York-i csaj kalandjait.
A vasárnapot és a 3. hetet az RTL Híradó nyerte,
nemcsak a nézőszámot, de a közönségarányt tekintve is a hét legjobbja lett, a produkció egyik arca, Szabados Ágnes ezért tart felfelé Pierrot-val. Így zajlott az esti küzdelem:
Mutatjuk a hét húsz legnézettebb adását is egy táblázatban, itt minden produkció a legnépszerűbb adásával szerepel:
A csatornák versenyéből ezen a héten is az RTL Klub került ki győztesen, ezúttal 1 százalékpontot vert rá a TV2-re. A Duna TV 7 százalékkal szerezte meg a harmadik helyet, a Film+ pedig egy hajszállal utasította maga a Coolt. A közmédia csatornái közül az M1 és az M4 Sport szerepel a listán, előbbi a hatodik, utóbbi a nyolcadik pozícióban. A tízes toplista végén holtverseny alakult ki, a Super TV2 és az ATV egyaránt 2,4 százalékot ért el.
A közönségarányt százalékosan ábrázoltuk, ennek a rövidítése SHR%. A grafikonok a tévétársaságok heti átlagos közönségarány-adatait mutatják. Arról árulkodnak, hogy a teljes lakosságból a tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.