Felfelé tart a liftben Barabás Éva, ugyanis a Tények után a TV2 majdnem beérte 18–49-ben az RTL Klubot, de az a Fókusszal újfent meglógott előle, és a vezetést már nem is adta át este fél 12-ig. Öröme a TV2-nek inkább reggel volt, ezért megy felfelé Demcsák Zsuzsa a Mokkával, a műsor simán nyert sávjában, ellenfele sem volt. Lefelé szánkózott viszont Eperjes Károly, hiszen az Uramisten című film, amelyben szerepel, csak 1 százalékot hozott a Duna TV-nek 18–49-ben, de teljes lakosságban sem parádézott, százból ketten választották a nemzeti főadót.
Tegnap teljes lakosságban vizsgáltuk a nézettséget, ma a 18–49-es korcsoport kerül sorra. Ebben az RTL Klub nem sok levegőt engedett riválisainak, az első öt helyet elvitte a Barátok közttel, Válótársakkal, Éjjel-nappal Budapesttel, Fókusszal és Híradóval.
A TV2-n a Tények és a Jóban Rosszban tartja magát,
a Magánnyomozók nyilvánvalóan egy töltelék, amit jobb híján tesz be a csatorna kiemelt fontosságú sávba. Utóbbi 6,5%-kal ment, ami a Tények 15,2%-hoz képest óriási esés.
-------------
Reggel azt látjuk, hogy a Mokka közepén van egy jelentősebb hullámvölgy, de így is bőven nyeri a sávot.
A délutánban az éjjel-nappalos fiatalok duhajkodásainak ismétlése váltott ki jelentősebb érdeklődést, az alábbi képen az a piros pukli. Utána a Cool keménykedik egy darabig, a TV2 telenovelláival nem 18–49-ben, inkább az időseknél arat.
Az esti grafikon láttán csak arra tudunk gondolni, hogy lesz munkája Andy Vajnának és Dirk Gerkensnek, ha nem akar ilyen vonalakat nézegetni heti ötször.
Adósak vagyunk még a top 10-zel: az első három helyen nincs meglepetés, de a Viasat3 megelőzte a Film+ csatornát, így negyedik lett. A Comedy viszont az M2-t, a Dunát és az M3-at pipálta le, az M1 hírtévé pedig nincs is a tízben.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.